Olivier Fitoussi/Flash90

משפט נתניהו: ניר חפץ חשף בבכי; "זו הסיבה שהפכתי לעד מדינה"

עד המדינה ניר חפץ הגיע בפעם הרביעית לבית המשפט בירושלים לקראת סיום עדותו בתיק 4000, וככל הנראה גם יעיד בתיק 2000. לפי ההערכות, כבר השבוע תחל חקירתו הנגדית בידי הסנגורים. במהלך העדות השופטים הורו על הפסקה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ניר חפץ, עד המדינה במשפט נתניהו, הגיע הבוקר (שני) לסיים את עדותו בתיק 4000. הוא סיפר בבכי לשופטים על הקושי בהחלטה לחתום על הסכם עד המדינה, והמשיך בעדותו על טיב היחסים בין משפחת נתניהו לאתר "וואלה". הוא צפוי להתחיל את העדות בתיקים 1000 ו-2000.

חפץ עבד כיועץ למשפחת נתניהו משנת 2014. קודם לכן, עבד חפץ בקבוצת התקשורת "ידיעות אחרונות" בשורת תפקידים, וכן מילא תפקידי דוברות והסברה שונים בלשכת נתניהו ובמפלגת הליכוד.

עדותו בשלושת ימי המשפט בשבוע שעבר התייחסה לתקופה של כמה שנים, וכללה בין השאר את מעורבותו ואת הידע שלו על היחסים בין נתניהו לבין איש העסקים שאול אלוביץ', על המהלכים לאיוש משרד התקשורת סביב בחירות 2015, ועל העיסוק הפרטני, הקפדני והדקדקני של ראש הממשלה לשעבר בסיקור התקשורתי שלו, ובעיקר על הערוץ הישיר – שאותו מילא בעצמו – שבמסגרתו שלט לכאורה נתניהו בסיקור הפוליטי והמשפחתי שלו בוואלה.

עו"ד אמיר טבנקין, התובע מהפרקליטות, שאל את חפץ עד כמה המיקום שניתן לכתבה בוואלה על ביקור נתניהו ורעייתו בחטמ"ר עציון הוא חריג. עד המדינה השיב: "זה מיוחד בנוף התקשורת המקומית. ב'וואלה' זה היה בשגרה שכמעט תמיד מה שהעברתי הופיע בהומפייג' במיקום בולט. זו היתה דרישה של נתניהו שנענתה תמיד. עד לקיץ 2015 הכל היה עובר דרך בנימין נתניהו. לאחר מכן היתה לי אוטונומיה בתחום מסוים וזה אייטם שנפל בתחום הזה".

חפץ התבקש לתאר את מעורבותו במיזם להקמת ערוץ חדשות, וסיפר: "זה נמשך חודשים ארוכים. לדעתי 2017. או 2016. היוזם של זה היה מבחינתי בנימין נתניהו שעירב אותי. הרעיון היה לעודד הקמת ערוץ טלוויזיה בבעלות פרטית עם משקיעים זרים בפורמט 'פוקס ניוז', בנימוק שהתקשורת מוטה לחלוטין, שיעשה בישראל אותו שינוי שעשתה פוקס בארה"ב".

"הייתה פגישה אחת בלונדון עם רופרט מרדוק, שהוא בעלי אימפריה תקשורתית עולמית, כולל 'פוקס ניוז', ובנו. לפגישה הזו הצטרפו אליי ערן טיפנבורן, לשעבר עורך ynet ומפיק סרטים ישראלי. הכנו מצגת לתוכנית עסקית שאותה הכין נתניהו עד רמת הפסיק, תיקן הגהות ונתן לי את החומר שמתוכו הוצאנו את המצגת – סקרים שבוצעו בארה"ב על עמדות ימין שמאל בציבור הישראלי, יחס לתקשורת וכו'.

"פעמים רבות ישבתי עם נתניהו בבלפור והכנו יחד המצגת באנגלית. כל מילה שמה היא מילה שהוא ניסח ואפילו עשינו חזרות איך אני מציג את זה. הייתה פגישה בלונדון. משפחת מרדוק הסכימו להיות במיזם, אפילו השאלה אם לתת למיזם שם 'פוקס ניוז ישראל' נותרה פתוחה".

"לפני או אחרי הפגישה ביוזמת נתניהו הופגשתי בארץ עם העורך הראשי של קבוצת בילד הגרמנית, שפרינגר, וראש תחום הניו מדיה. קודם הייתי בבלפור ונתניהו הדריך אותי ונסעתי לפגישה. יש שם עיתונאים ידועים והם הביעו נכונות מלאה להצטרף למיזם".

חפץ אמר על הדוכן כי "יש נוהל מול וואלה. באירוע של הגברת שרה נתניהו, בדרך כלל מי שמפיץ את האייטם הם דוברים או משרד יחסי ציבור של הגוף שבו מתבצע הביקור. אני מבצע הפצה נוסף, למה שקורי 'האתרים הידידותיים', וואלה בכללם. האפיון של וואלה זה שתמיד יש מקום מאוד בולט בעמוד הבית". חפץ ציין כי נהוג לפרסם שתיים שלוש תמונות מאירוע ולשלב בכתבה, אך שרה נתניהו הייתה מבקשת לפרסם תמונות נוספות – או את כל מה שצולם. "בהתחלה הייתה התנגדות של ישועה, אבל אחר כך היו מוסיפים", סיפר. "זה מאוד אופייני לוואלה, וגם הייתי אומר ייחודי".

חפץ נשאל גם מה היו השיקולים שהובילו אותו לחתום על הסכם עד מדינה, והשיב: "מספר שיקולים. הייתי עצור 15 ימים, התנאים היו קשים מאד והופעלו עליי לחצים. אני החלטתי שה'הרופא' שלי בניתוח שלי הוא עורך דין ואני אעשה כל דבר שהוא יגיד. ככה לפחות בשבוע הראשון. לקראת סיומן של 15 הימים כשהלחץ קצת ירד הרגשתי שאני כשיר שוב לקבל החלטות בעצמי התחלתי לחשוב על האפשרות הזו".

מאחר שסנגורו דאז עו"ד קוסטליץ אמר לו שהוא "לא מייצג עדי מדינה", הוא ביקש רשות להתייעץ עם עו"ד אחר. "נפגשתי עם עו"ד אלי זוהר, והסברתי איך אני רואה את המצב שלי", העיד חפץ. חשבתי אז ואני חושב גם היום – שהבעיה היחידה שלי היא 'פגישת השיבוש' ולא ראיתי את עצמי כמי שחשוד בשוחד. אלי זוהר שתוך יומיים שלושה אני אשוחרר, לא לעשות מו"מ. ללכת הביתה, להתחזק קצת. 'גם עוד חודש הם ירצו אותך כעד מדינה' – והמליץ המליץ על עו"ד אילן סופר שעובד במשרדו".

חפץ המשיך: "אילן הגיע ביום שישי בבוקר והיה בדעה אחרת. הוא חשב שיש מומנטום וכדאי לי להכנס למו"מ של עד מדינה. ואז ירון קוסטליץ ואילן סופר דברו עם בני משפחתי". בשלב זה חפץ התקשה בדיבור, התכופף, התיישב והפסיק את עדותו. חפץ קם, מסביר לשופטים בבכי: "הקטע של המשפחה" – והדיון יצא להפסקה קצרה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture