ארגון הבריאות העולמי:

ביידן. צילום: אדם שולץ, הבית הלבן

ארגון הבריאות העולמי: "סיכון עולמי גבוה מאוד; ביידן: "סיבה לדאגה, לא לבהלה"

מארגון הבריאות העולמי נמסר כי הזן יכול לגרום לעלייה בהדבקות שתוביל, לדבריהם, לתחלואה קשה, ביידן קורא לאזרחי ארה"ב להתחסן ואומר בנוגע לזן החדש: "אנחנו הולכים להילחם ולנצח גם את הווריאנט הזה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

התפרצותו של הזן החדש של נגיף הקורונה, האומיקרון, ממשיכה להכות בעולם כאשר אתמול (שני) דיווחו מדינות נוספות על נדבקים בזן החדש. מארגון הבריאות העולמי נמסר כי טרם ידוע על מתים מהזן החדש, אך הזהירו שכל עלייה בתחלואה יכולה לגרום לתוצאות קשות.

"לאומיקרון יש מספר חסר תקדים של מוטציות" נמסר מארגון הבריאות, "וחלקן מדאיגות בגלל ההשפעה האפשרית שלהן על מסלול המגפה. הסיכון העולמי הכולל שקשור לווריאנט החדש מוערך כגבוה מאוד", מזהירים הארגון, אך מדגישים שעם זאת עוד טרם התקיים מחקר שיבהיר עד כמה מסוכן הווריאנט שהתגלה בדרום אפריקה ועד כמה הוא גורם לתחלואה קשה. מהארגון נמסר כי מידע חדש צפוי להגיע בשבועות הקרובים.

מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברייסוס אמר: "רבים מאיתנו עלולים לחשוב שסיימנו עם נגיף הקורונה. הוא לא סיים איתנו". לעומתו, ראש ארגון הבריאות העולמי באפריקה, מטשידיסו מואטי, הביעה מחאה על החלטה לאסור טיסות לנוסעים ממדינות בדרום היבשת: "להגבלות על נסיעות עשוי להיות תפקיד בהפחתה מצומצמת של התפשטות הקורונה, ונטל כבד על החיים ועל הפרנסה", אמרה.

בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר אתמול בעניין הזן החדש כי האומיקרון הוא "סיבה לדאגה, אך לא לבהלה". הזן החדש אמנם טרם התגלה בארה"ב, אבל הערכת ביידן היא שהדבר יקרה בשלב זה או אחר.

בהצהרתו אמר ביידן כי ביכולתה של ארה"ב לנצח את האומיקרון: "לפני שנה אמריקה התקשתה מל הווריאנט הראשון של הקורונה. ניצחנו את הווריאנט הזה בצורה משמעותית, ואז נפגענו מווריאנט חזק בהרבה – הדלתא. נקטנו צעדים ועכשיו אנחנו רואים שמספר המתים מהדלתא בירידה. אנחנו הולכים להילחם ולנצח גם את הווריאנט הזה".

לגבי יעילות החיסונים ביידן ציין שרק בעוד כמה שבועות העולם ידע עד כמה הם עמידים נגד האומיקרון והדגיש כי פיתרון ההגנה היעיל ביותר מפני הזנים החדשים – הינו חיסון הבוסטר – החיסון השלישי.

אתמול, ארה"ב החלה איסור כניסה על נוסעים משמונה מדינות שונות בדרום יבשת אפריקה. את ההחלטה הסביר ביידן בכך שהאיסור ירוויח לארה"ב זמן כדי להספיק ולחסן כמה שיותר אזרחים אמריקנים, בחיסון הבוסטר.

דעה נוספת שנשמעה בהקשר חיסון הבוסטר ויעילותו אל מול הזן החדש, נשמעה מכיוון מומחה הבריאות לטיפול בקורונה בבית הלבן – ד"ר אנתוני פאוצ'י, שאמר: "זה לא הזמן להיות בפאניקה. אנחנו צריכים להיות מודאגים, והדאגה שלנו צריכה לדרבן אותנו לעשות דברים שאנחנו יודעים שעובדים. במקום להשתגע, במקום להיות בפאניקה, פשוט תעשו את הדבר הנכון", הדגיש.

נשיא ארה"ב ביידן שיבח אמש את האמצעיים המדעיים של דרום אפריקה שגילו את הווירנאט החדש , ואת יושרתה של המדינה כשבישרה לעולם בשבוע שעבר שגילתה וריאנט חדש ומדבק. ובתוך כך, זעם בדרום על הקהילה הבינלאומית, בטענה שנענשה רק משום יכולותיהם של המדענים במדינה לגלות וריאנטים חדשים. סיריל רמפוזה, נשיא דרום אפריקה, אמר כי איסור הכניסה של אזרחי מדינתו למדינות רבות בעולם אינו מוצדק כלל והוא מנוגד למדע.

כאמור, התפרצותו של הזן החדש של נגיף הקורונה, האומיקרון, ממשיכה להכות בעולם אתמול (שני) דיווחו מדינות ספרד, שבדיה, פורטוגל וקנדה ומדינות נוספות על נדבקים בזן האומיקרון.

לפי הידוע עד הבוקר, האומיקרון הינו זן מידבק במיוחד וכרגע מדינות רבות אסרו על כניסת נוסעים ממדינות בדרום יבשת אפריקה, שם התגלה הווריאנט. היות וטרם ברור עד כמה הזן החדש מסוכן והאם החיסונים יעילים מפניו ולמרות וייתכן כי התשובות יגיעו רק בעוד כמה שבועות, בעולם נאלצים להחמיר הגבלות, בתוך כך, החליטו מדינות ישראל, יפן ומרוקו לאסור לחלוטין על כניסת אזרחים זרים בגלל הזן החדש.

כזכור, אירופה מתמודדת כעת עם גל נוספים של המגפה ואף כמה מדינות ביבשת הטילו הגבלות קשות וחלקן החמירו והטילו סגר בטרם הגיעה ההודעה על זן חדש ומדבק שהתגלה באפריקה. באיחוד האירופי הוחלט כי בסוף השבוע תיאסר כניסת נוסעים מדרום אפריקה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture