Yossi Aloni/Flash90

שב"כ חשף: ערבים ישראלים ביצעו פיגוע ירי בפרעות בעיר לוד

כתב אישום הוגש נגד שני תושבי העיר לוד, ערבים עם אזרחות ישראלית, אשר במסגרת גל ההתפרעויות האלימות במבצע "שומר החומות" ביצעו ירי כלפי יהודים • בין היתר פגעו ופצעו מתנדב של מד"א ולאחר מכן ניסו להסתיר את כלי הנשק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במהלך מבצע "שומר החומות", התרחשו בעיר לוד שורת פיגועי ירי חמורים ומקרי אלימות וטרור קשים. אחד מפיגועי הירי בוצע ברחוב אקסודוס בעיר לוד. בפיגוע נפצע באורח קל-בינוני יהודי כתוצאה מירי לעבר קבוצת יהודים ברחוב.

היום (חמישי) הותר לפרסום כי בעקבות חקירה של שירות בטחון כללי בשיתוף משטרת ישראל, נעצרו שני תושבי לוד בסוף שנות העשרים לחייהם – אמסאלם חסונה ועייד חסונה.

במסגרת חקירתם בשב"כ עלה כי השניים הם שביצעו את פיגוע הירי ואף היו מעורבים בהתפרעויות נוספות שאירעו בעיר לוד במהלך מאי 2021. עם תום החקירה הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום בגין עבירות חמורות.

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה מעורבות של אזרחי ישראל בטרור וממשיכים ללא הרף, גם בחלוף זמן, לפעול בנחישות לפענוח כלל אירועי הטרור שבוצעו במהלך מבצע "שומר החומות" ולמיצוי מלוא חומרת הדין עם המבצעים.

פרטים נוספים על פיגוע הירי, נחשף במסגרת כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) לבית המשפט המחוזי מרכז. כתב האישום מייחס לנאשמים, בין היתר, ביצוע עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, ירי בנשק חם, סחר בנשק ושיבוש מהלכי משפט, כל אחד ע"פ חלקו.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד תומר שטיינברג, שני הנאשמים הינם קרובי משפחה. במהלך מבצע "שומר חומות" החלה התקהלות מחוץ לביתם של הנאשמים, אשר נכחו במקום כשהם רעולי פנים ומצוידים באקדחים. משהבחינו כי חלק מן המתקהלים הינם יהודים, שלף אמסלם את אקדחו וירה באוויר שתי יריות במטרה להפחיד את התושבים היהודים שהגיעו למתחם.

לאחר מכן הלכו הנאשמים לבניין מגורים סמוך המשקיף למתחם ההתקהלות, והחלו לירות יחדיו מספר רב של יריות לכיוון התושבים היהודים אשר נכחו במתחם. אמסלם זיהה כי אחד הנוכחים במתחם משתייך למד"א, וירה לעברו ממרחק 10 מטרים כדור שפגע ברגלו של המתנדב ופצע אותו. בשלב זה ברחו שני הנאשמים מן הזירה והסתירו את האקדחים במקום מסתור.

במועד אחר במהלך "שומר חומות", אמסלם סבר כי רכב אשר התקרב לביתו הינו רכב של יהודים, ומשכך ירה שלושה כדורים באוויר במטרה להפחיד את השוהים ברכב. בהמשך אותו הערב יצא הנאשם מביתו והסתובב ברחבי העיר כשהוא נושא את אקדח טעון ורובה קלאצ'ניקוב באופן גלוי. כמה ימים לאחר מכן, מכר אמסלם את הקלאצ'ניקוב לאדם אחר בתמורה ל-45,000 ש"ח.

נוסף על האמור, היה אמסלם מעורב באירוע התפרעות בעיר בעת הלווייתו של מוסא חסונה, במסגרתו יידה מספר אבנים אל עבר כוחות משטרה אשר נכחו במקום. בהמשך יצא אמסלם את גבולות הארץ לטורקיה, בין היתר בכדי להקשות על איתורו ושב לישראל זמן רב לאחר מכן – במהלך חודש נובמבר 2021.

בגין האירועים המתוארים, נאשם אמסלם חסונה בעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, ירי מנשק חם, נשיאת נשק, אבזר ותחמושת, שיבוש מהלכי משפט, סחר בנשק, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות. עייד חסונה מואשם בעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, נשיאת נשק, אבזר ותחמושת ושיבוש מהלכי משפט.

במקביל לכתבי האישום, הוגשה נגד השניים בקשת מעצר עד לתום ההליכים, בה כתב עו"ד שטיינברג בהתייחסו לכל אחד מן הנאשמים כי: "במהלך התקופה הרלוונטית למעשים החזיק המשיב מספר כלי נשק, אשר היו זמינים עבורו לשימוש, והוא אף לא היסס להשתמש בהם לצורך פגיעה ביהודים על רקע מהומות חודש מאי. נגישותו של המשיב לאמצעי לחימה ובחירתו להשתמש בהם מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי ממחישות את מסוכנותו המופלגת כלפי אדם, כלפי הציבור וכלפי המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"שבכ חשף" כל מי שהיה שם שמע וראה את היריות, והיו פצועים. היה שם לפחות עוד 10 מקרים כאלו. איזה "חשיפה"…

איזה שב"כ מיוחד יש לנו, איך הוא הצליח לחשוף את הסוד הזה? זה ממש סוד כמוס

שבכ חשף יש שמש בשמים….. וואווו!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture