הפצוע. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

הפצוע אברהם אלמליח משחזר: "נס חנוכה פשוטו כמשמעו – הצילו אותי"

הפצוע החרדי בן ה-20 עשה את דרכו בחזרה מתפילת מנחה בכותל המערבי, ובחר לקצר את הדרך דרך שער שכם כדי להספיק לסעודה השלישית, כשירד אל הכביש התנפל עליו המחבל • הוא הודה ללוחמים ותקף את העובדה שנחקרו במח"ש

אברהם אלמליח בן ה-20 עשה את דרכו בחזרה מתפילת מנחה בכותל המערבי, ובחר לקצר את הדרך דרך שער שכם כדי להספיק לסעודה השלישית. כשירד אל הכביש התנפל עליו המחבל מוחמד סלימה ודקר אותו. בשיחה עם כלי תקשורת ממיטתו בבית החולים סיפר אלמליח את השתלשלות האירועים.

"ירדתי אל הכביש ולא שמתי לב שפתאום רדף אחריי מחבל", סיפר אלמליח. הוא בא לרצוח אותי ונתן לי מכות בחזה, בגב, בראש, בהרבה מקומות. לפי הרופאים עוד סנטימטר אחד וזה היה פוגע בעורק הראשי. הייתי בהכרה מלאה עד עכשיו ובלי עין הרע, היה נס גדול ברוך השם. נס חנוכה פשוטו כמשמעו".

אלמליח ניסה להיאבק במחבל, עד שלוחם מג"ב שהבחין בהם הפריד את המחבל מאברהם. "הייתי היהודי היחיד שעבר שם. ברגע שהגיעו החיילים הוא עזב אותי והלך אליהם. זה אומר שהוא חיפש רק יהודים", סיפר.

אלמליח ביקש למסור תודה ללוחמים ואמר כי אילולא הם – הוא לא היה בחיים. "הם הצילו אותי. בלעדיהם לא הייתי כאן היום", אמר. "חייל מכוחותינו קלט שאני נאבק בערבי באמצע הכביש. הוא בא להפריד ואז המחבל הרשע, הרוצח, ניסה לדקור. ואז הרגו אותו ברוך השם". אברהם, שאיבד דם רב כתוצאה מהדקירה, ציין כי עכשיו הוא מרגיש בסדר אך לא יחזור דרך שער שכם בעתיד. "אחרי טראומה כזאת, אין סיבה לחזור על זה שוב", אמר.

נחמן, אחיו של אברהם, הוסיף: "בראש ובראשונה תודה לבורא עולם שהשאיר את אחי בחיים. היה פה נס מאוד מאוד גדול, זה לא ייאמן". הוא הודה ללוחמים ולצוותי הרפואה ותקף את העובדה שהמקרה נחקר במח"ש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו