סמל החברה

דיווח: טלפונים של עובדי מחלקת המדינה נפרצו ע"י NSO

הפריצות, שהתרחשו בחודשים האחרונים, פגעו בין היתר בבכירים אמריקאים באוגנדה • זו הפעם הראשונה בה נודע כי נעשה שימוש בתוכנה של NSO נגד גורמים בממשל • החברה: "לא קיימת אינדיקציה כי הם נפרצו ע"י טכנולוגיה שלנו"

סוכנות הידיעות רויטרס חשפה כי לפחות תשעה עובדים של מחלקת המדינה האמריקאית היו תחת מעקב בחודשים האחרונים לאחר שהאייפונים שברשותם נפרצו על-ידי תוכנת ריגול שפותחה על-ידי חברת NSO הישראלית, שרק לאחרונה הוכרזה כפועלת בניגוד לאינטרסים של ארצות הברית.

מדובר בפריצה הנרחבת ביותר שהתבצעה נגד עובדי הממשל האמריקני באמצעות תוכנה של NSO, שהצהירה בעבר כי כלי הריגול שלה נועדו למאבק בטרור או בפשיעה חמורה, אך לא ידוע עדיין מי הזמין את המעקב עצמו.

בחברה הצהירו כבר בעבר כי תוכנת הפריצה לא פועלת על מכשירי טלפון אמריקאיים עם הקידומת 1+ של ארצות הברית, אולם במקרה המדובר הטלפונים שהיו תחת מעקב היו עם מספר מקומי של אוגנדה. עם זאת, שני גורמים המעורים בפרטים אמרו כי מכשירי האייפון שנפרצו היו מזוהים עם עובדי ממשל, כיוון שהיו מקושרים לכתובות מייל עם סיומת רשמית של מחלקת המדינה.

NSO הגיבה לדיווח: "לאחר שקיבלנו את התלונה פתחנו בחקירה ועוד בטרם השלמתה ניתקנו באופן מיידי את הלקוחות הרלוונטיים לתלונה. ניתוק מיידי זה התבצע למרות שלא קיימת שום אינדיקציה כי הם נפרצו ע"י טכנולוגיה שלנו".

עוד הוסיפו ב-NSO: "גם בטענות שהועברו ע"י כלל הגורמים המעורבים, צויין מפורשות כי לא קיימת כל אינדיקציה וודאי שלא קיימת כל הוכחה לשימוש בטכנולוגיה שלנו על ידי הלקוחות. יודגש כי תוכנת פגסוס מותקנת על בסיס מספרי טלפונים ומנועה טכנולוגית מלפעול על מספרים אמריקאיים. במקרה זה לא מדובר במספרים אמריקאיים ואין ולא הייתה לחברה כל דרך לדעת מי הגורמים שנוטרו ע"י לקוחותינו. אם הדברים יתבררו כנכונים, נפעל מול הלקוחות הרלוונטיים בהליכים משפטיים נוספים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו