חיילים רוסיים. צילום: צבא רוסיה

המודיעין האמריקאי: פלישה של 175,000 חיילים רוסיים לאוקראינה בינואר

הדיווח הובא בסוכנות הידיעות אי פי ובו נאמר כי שירותי הביון האמריקאיים מעריכים כי עד לתחילת 2022 תבצע רוסיה את תוכנית הפלישה. שר ההגנה האוקראיני אולסקי רזניקוב הזהיר מפני מתקפה "בקנה מידה גדול", שעשויה להתרחש

בכירים במודיעין האמריקאי העריכו כי רוסיה מתכננת תקיפה אפשרית של אוקראינה בתחילת השנה הבאה. סוכנות הידיעות אי-פי דיווחה כי במודיעין האמריקני משערים שהרוסים מתעתדים לפלוש עם 175 אלף חיילים לשטח אוקראינה – כחצי מהם כבר פרוסים בגבול.

נשיא ארצות הברית ביידן אמר בסוף השבוע כי הוא מודע לפעולותיה של רוסיה מזה זמן רב ושבקרוב הוא ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין יצטרכו לערוך שיחה "ארוכה". אמש אמרו בקרמלין כי נעשות הכנות לפגישת פסגה בהשתתפות הנשיא ביידן והנשיא פוטין.

השבוע דווח על התגברות המתח בין רוסיה לארצות הברית בשאלת הצטרפות אפשרית של אוקראינה לנאט"ו. במוסקבה הציבו דרישות בפני וושינגטון שלא יאפשרו לאוקראינים להצטרף לברית. בכיר במודיעין האמריקני סיפר שתועדה גם עלייה במתקפות הסייבר של רוסיה על אוקראינה ונאט"ו.

שר ההגנה האוקראיני אולסקי רזניקוב אמר למחוקקים בארצו ביום שישי שמספר החיילים הרוסים בקרבת חצי האי קרים, שרוסיה כבר סיפחה לעצמה, מוערך ב-94 אלף. רזניקוב הזהיר מפני מתקפה "בקנה מידה גדול", שעשויה להתרחש בחודש ינואר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שגיאת כתיב: שר ההגנה האוקראיני אולקסי רזניקוב ולא אולסקי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו