pixabay

ברוב דחוק: הקונגרס בוושינגטון אישר את המשך התקצוב הממשלתי

ההצעה, שעברה ברוב של 69 בעד מול 28 מתנגדים, מותירה את התקציב לממשל ברמתו הנוכחית עד ה-18 בפברואר ומעניקה לנשיא ג'ו ביידן מספיק זמן לקדם רפורמות. הממשל מתקרב לתקרת החוב שעומדת על 28.9 טריליון דולר

הסנאט האמריקאי שבשליטת הדמוקרטים אישר חוק שיאפשר את מימון הממשל עד אמצע פברואר, ובכך נמנע שוב הסיכון להשבתה. הדמוקרטים הצליחו גם להתגבר על ניסיון מצד חלק מהרפובליקנים לדחות את ההצבעה כמחאה נגד חובת התחסנות שחלה על עובדים רבים, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

ההצעה, שעברה ברוב של 69 בעד מול 28 מתנגדים, מותירה את התקציב לממשל ברמתו הנוכחית עד ה-18 בפברואר ומעניקה לנשיא ג'ו ביידן מספיק זמן לקדם רפורמות. לולא הייתה עוברת – הממשל היה מושבת חלקית החל מיום שישי בחצות. הסנאט הצביע בעד החוק שעות ספורות לאחר שעבר בבית הנבחרים ברוב דחוק של 221 בעד, מול 212 נגד, עם תמיכה מצד רפובליקנים מעטים בלבד.

אולם דדליין חשוב נוסף כבר נושף בעורפיהם של המחוקקים. הממשל מתקרב לתקרת החוב שעומדת על 28.9 טריליון דולר. לפי הערכות במשרד האוצר, אם תקרת החוב לא תורחב לפני ה-15 בדצמבר מתגבר הסיכון לחדלות פירעון בעלת השלכות הרות אסון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו