Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי ההצרה ל'JDN': גנץ ועבאס סיכמו על תמיכת רע"מ בחוק הגיוס

גורמים ברע"מ שחשפו כי בשיחה סוכם שאם תהיה אפשרות לחסוך מהמפלגה הערבית את הצורך להצביע בעד החוק יוחלט ללכת לקראתה. אולם, אם לא תהיה דרך אחרת, יידרש מרע"מ להצביע בעד חוק הגיוס. אמש הצהיר גנץ על כוונתו לקדם את החוק

שר הביטחון בני גנץ ויו"ר רע"מ מנסור עבאס קיימו אתמול (שלישי) פגישה במטרה להגיע להסכמות בנושא חוק הגיוס. לפי הדיווח ב'כאן חדשות', בין הצדדים הושגה פריצת דרך במגעים ומפלגת רע"מ צפויה לתמוך בהצעות חוק של מערכת הביטחון.

בערוץ ציטטו גורמים ברע"מ שחשפו כי בשיחה סוכם שאם תהיה אפשרות לחסוך מרע"מ את הצורך להצביע בעד החוק, בין השאר באמצעות תמיכה של חלקים מהאופוזיציה, אז יוחלט ללכת לקראתה בחוק שנחשב לרגיש מאוד מבחינת המפלגה הערבית. אולם, אם לא תהיה דרך אחרת לאשר את החוק, יידרש מרע"מ להצביע בעד חוק הגיוס.

במהלך הפגישה אמר גנץ לעבאס שבקואליציה המחויבת היא להצביע עם המשמעת הקואליציונית גם במקרים שזה לא נוח למפלגתו פוליטית, למרות הקושי של רע"מ לתמוך בחוקי מערכת הביטחון, גורמים המעורים בפרטי הפגישה סיפרו שעבאס הסכים לטענה של שר הביטחון.

כזכור, לפני כארבעה חודשים אישרה הממשלה את הורדת גיל הפטור מגיוס לחרדים ל-21, אך לשנתיים בלבד. אחרי שנתיים, גיל הפטור יעלה ל-22, ואחרי שנה נוספת – יעלה ל-23. יש לציין כי התוכנית כפופה לאישור בכנסת.

שר הביטחון בני גנץ התייחס אתמול במהלך ישיבת סיעת כחול לבן למועד העלאת חוק הגיוס החדש להצבעה בממשלה. במענה לשאלת 'חדשות JDN' אמר שר הביטחון כי הוא מקווה שחוק הגיוס יעלה בקרוב להצבעה בממשלה. "אני מקווה שחוק הגיוס יעלה בהקדם להצבעה בממשלה ולאישור", אמר.

גנץ ל'JDN': "מקווה שחוק הגיוס יעלה בקרוב להצבעה בממשלה" • צפו

בתוך כך סוכם שרע"מ תתמוך בשבוע הבא בשני חוקים ראשונים של מערכת הביטחון – בחוק שעוסק בחומרי נפץ ובחוק שעוסק בהסרת מוקשים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה בכלל נותנים לח"כים לא יהודים מכל המפלגות להצביע בנושאי יהדות?

לשפשף את העניים , הרמטכ״ל לשעבר שר הביטחון, זה שאמר המדינה לפני הכל , סגר את חוק הגיוס עם עבאס , נוווווו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו