Gili Yaari / Flash90

המדענית שפיתחה את החיסון: "המגיפה הבאה עלולה להיות מידבקת וקטלנית יותר"

"לא תהיה זאת הפעם האחרונה בה נגיף מאיים עלינו. האמת היא, שהבא יהיה גרוע יותר.", אמרה הפרופסור • לדבריה, האומיקרון כולל מוטציות שכבר ידוע שהן מדבקות יותר, ושהנוגדנים עשויים להיות פחות יעילים למניעת הידבקות בו

מדענית בריטית מוזילה מזהירה שהמגפה הבאה עלולה להיות יותר מידבקת ויותר קטלנית אם לא יושקעו כספים במחקר להתמודדות עם איומים נגיפיים בהתהוות.

פרופ' שרה גילברט מאוניברסיטת אוקספורד, אשר עמדה בראש הצוות שפיתח את החיסון שמייצרת חברת אסטרה-זנקה אמרה כי "לא תהיה זאת הפעם האחרונה בה נגיף מאיים על חיינו ופרנסתנו. האמת היא, שהבא יהיה גרוע יותר. הוא יהיה יותר מדבק, או יותר קטלני, או שניהם", אמרה גילברט, כפי שמצטט אותה גרדיאן.

עוד הדגישה, כי אין לאבד את ההתקדמות המדעית והידע שהושגו במחקר הקורונה. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מצב בו עברנו את כל זה, ואז לגלות שההפסדים הכלכליים העצומים שספגנו משמעותם שעדיין אין מימון למוכנות למגיפה".

"בדיוק כשם שאנחנו משקיעים בצבא ובמודיעין ובדיפלומטיה כדי להתגונן מפני מלחמות, אנחנו חייבים להשקיע באנשים, מחקר, ייצור ומוסדות כדי להתגונן מפני מגיפות", הוסיפה גילברט.

לדברי גילברט, זן האומיקרון כולל מוטציות שכבר ידוע שהן מדבקות יותר, ושהנוגדנים שנוצרים באמצעות חיסונים או החלמה עשויים להיות פחות יעילים למניעת הידבקות בו.

אבל, הדגישה גילברט, אין זה אומר שתהיה פחות הגנה מפני תחלואה קשה ותמותה. "עד שנדע יותר, עלינו להיות זהירים ולנקוט צעדים כדי להאט את התפשטות הזן החדש".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו