ג'ונסון. צילום: אלן סנטוס/יח"צ

באירופה ה"דמוקרטית": אנגליה וגרמניה שוקלות חובת חיסונים וסגר על בלתי מחוסנים

המצב הקשה שמביא גל האומיקרון על אירופה מביא אפילו את היבשת שוחרת זכויות האדם אל הקצה • מתנגדי החיסונים מתנגדים בעוז ויוצאים להפגנות נגד ההגבלות והחיסונים. חלקם נשאו כרזות: "פקחו על הגבולות, לא על האנשים!"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש ממשלת בריטניה בוחן את הרעיון של חובת התחסנות, רק שישה חודשים לאחר שהכריז על "יום השחרור" מהגבלות הקורונה. קנצלר גרמניה החדש תומך בהרחקתם של מי שלא התחסנו מחלק גדול מהמקומות הציבוריים. באוסטריה השכנה, הסגר שהוטל על הלא מחוסנים הוסר אתמול אולם הם יישארו סגורים בבתיהם.

בדמוקרטיות ברחבי אירופה, גל הקורונה האחרון הביא ממשלות להטיל מחדש הגבלות גורפות על התנועה החופשית והתקהלויות בציבור. אלא שהפעם רבות מהתקנות מופנות רק אל מי שלא התחסנו מפני הנגיף, שברחבי העולם נדבקו בו עד כה יותר מ–269 מיליון בני אדם, מהם מתו 5.3 מיליון. הדבר עורר הפגנות רחוב זועמות והצית מחדש מחלוקת קשה בדבר מידת הכרסום בחירויות הפרט בשם בריאות הציבור.

כמה מההגבלות המפתיעות ביותר, מתרחשות במדינות שבהן החוקים והתרבות מקדשים את זכויות הפרט. בבריטניה, התקנות החדשות שהוציא ראש הממשלה בוריס ג'ונסון עוררו מרד במפלגת השלטון השמרנית — חברי פרלמנט מכנים את מדיניות דרכוני החיסון שלו "מפלה" ופוגעת בעקרונות המקודשים של המדינה. מחאות דומות מתרחשות בצרפת ובגרמניה.

תגובת הנגד קיבלה ביטוי בולט ברחובות וינה, שבהם צעדו בסופי השבוע האחרונים עשרות אלפי מפגינים. חלקם נשאו כרזות שעליהן נכתב: "פקחו על הגבולות, לא על האנשים!". גם בבלגיה, גרמניה והולנד אירעו התנגשויות בין המפגינים למשטרה בגלל ההגבלות.

לדברי אדם וגנר, עו"ד מומחה בהגבלות בריאותיות בדמוקרטיה, העובדה שכמעט שנתיים אחרי שפרצה המגפה עדיין קיים ויכוח סביב השאלה איזה מבין הערכים גובר — חופש הפרט או בריאות הציבור — מצביעה על כך ש"לא מצאנו באמת שום פתרונות טובים במיוחד". רבים באירופה גילו סובלנות מפתיעה כלפי הצורך להקריב כמה מהחירויות שלהם כדי לבלום את התפשטות הנגיף. אולם האיום הפתאומי של וריאנט אומיקרון החדש דוחק מדינות כמו בריטניה, שרק בקיץ האחרון חגגה את תום הסגרים, לסגת חזרה אל ההגבלות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעולה. בקרוב בארץ חובת חיסון….

מהכתבה נראה שהכותב הוא מתנגד חיסונים (על אף הוראת גדולי ישראל בדבר) ואינו מבין מה היא דמוקרטיה, ומה הן זכויות הפרט, אז אשמח להסביר לכותב מספר דברים שכנראה השכלתו לא משגת בכך.

למדינה יש את הזכות לקחת ולשלול זכויות לאזרחים שעלולים להוות או מהווים איום לעצמם ולסובבים אותם.
ככה למשל אסירים בבית האסורים, נשללות מהם זכויות אדם בסיסיות שלאזרח אחר מן המניין יש, מאחר והם עלולים להזיק לסובבים אותם.

כמו כן, גם לחולים במוסדות טיפול פסיכיאטריים, נשללים מהם זכויות אדם בסיסיות כי הם עלולים להוות סכנה לעצמם ולסובבים אותם.

אותו הדבר גם כאן, אנשים שמחליטים שהם לא רוצים להתחסן, זאת זכותם המלאה, אך במעשה הזה הם בדיוק כמו עבריינים או חולים פסיכיאטרים שעלולים להוות סכנה לעצמם ולסובבים אותם, כי בין אם נרצה להאמין בכך או לא, אנשים מתים מקורונה והתופעות לוואי של הקורונה גם לאחר החלמה. וזאת לא השערה, לא סברה אלא עובדה, וגם אם ננסה לעצום עיניים חזק חזק מאוד, העובדה הזאת לא תשתנה והמציאות תשאר כפי שהיא גם עם עיניים עצומות.

אם מישהו רוצה להקל בכך ראש (לא דרך התורה – הלכה ולא דרך קדושת החיים), זאת הבחירה שלו וזכותו המלאה, אבל אין לו שום זכות ורשות(גם מההלכה) לפגוע באחרים ובסובבים אותו. וכאן המדינות יכולות לשלול זכויות בסיסיות על מנת למנוע תמותה ותחלואה קשה שאותו אדם חסר אחראיות עלול ויכול ליצור.

בנוגע לדמוקרטיה, משמעות המילה דמוקרטיה היא רצון העם וכל זה נוגע למערכת הבחירות שמתבצעת ולא למשטר עריצות או משטר צבאי, גם מדינה שהיא דמוקרטית יכולה ומגבילה זכויות אזרח שעלולות להוות איום ממשי למדינה עצמה ואף לאזרחים החיים במדינה.

סוף סוף קיבלו קצת שכל…
מתי כבר כאן השכל ייכנס לנחמן אש ולחבריו,
ויהיה חובת חיסון?
עד אז ימשיכו למות אנשים כמו זבובים…

לכל המגיבים הנלהבים,
כל מי שתומך בכפיית דעה כלשהי על אחרים, גם אם במקרה הוא כעת רכוב על הסוס המנצח, סופו שיתאבל ויבכה כאשר היושבים בשלטון יכפו עליו את מה שהוא לא רוצה. אבל אז כבר יהיה מאוחר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture