Photo by Noam Revkin Fenton/Flash90

בר-לב ניסה לתרץ על אלימות הפלסטינים – וחטף ביקורות מהימין

השר לביטחון פנים של ישראל האשים את המתנחלים ב"אלימות" אך את אלימות הפלסטינים הוא לא הזכיר מפני "מגבלת מקום", כך לטענתו. הימין מיהר להגיב: "לשטויות שיוצאות לו מהפה - אין לו מגבלה. אנחנו נראים לו מטומטמים?"

לאחר ההתבטאויות שלו על "אלימות מתנחלים", השר לביטחון פנים עמר בר-לב לא מתנצל הבוקר וממשיך לטעון כי קיימים קבוצות "קיצוניות" של יהודים ביהודה ושומרון שפוגעות בפלסטינים. עם זאת, בר לב הסכים שגם אצל הפלסטינים קיימת אלימות כלפי יהודים.

"זה לא סוד שיש אלימות מצד קבוצות קיצוניות ביהודה ושומרון, שחלקן מגיעות מבחוץ ופוגעות בפלסטינים. כולם מכירים את זה" אמר בר לב. עם זאת, הוא הסכים כי גם הפלסטינים אלימים – אך מיד הדגיש "עוולה אחת לא מייתרת עוולה אחרת".

על הממשלה סיפר בר-לב: "אני חי לגמרי בשלום עם השותפות הזאת. אם היית שואל אותי לפני שמונה חודשים מה אני חושב על הקמת ממשלה כזו, אז הייתי אומר לך שאין סיכוי שבעולם, בגלל הניגוד האידיאולוגי", והוסיף: "לשמחתי, אכלתי את הכובע. הממשלה מתפקדת ועובדת טוב. אין כבר יותר רק אני ואני ואני".

בראיון שהעניק הבוקר ל"ידיעות אחרונות", הגיב בר-לב למתקפה של רה"מ בנט ושרת הפנים שקד נגד דבריו: "אני לא יכול לפרש אותם. אני לא מבין אותם. אני התפלאתי על התגובה של שקד. בנט דווקא לא התייחס אליי אישית. מה שאני אמרתי זה תיאור מציאות שאני עומד מאחוריו לחלוטין".

אבל השיא בראיון היה, כשבר לב נקב בתירוץ מקורי – לשאלה מודע לא ציין בחשבון הטוויטר שלו את אלימות הפלסטינים, ובחר לגנות רק מתנחלים: "בטוויטר יש מגבלת תווים". כשהוא מתכוון כי יש מגבלה לכמות המילים שאפשר לכתוב בציוץ אחד.

על כך, מיהרו חברי האופוזיציה מהימין 'לחגוג'. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' העלה תמונה של הראיון עם בר-לב, וכתב: "לעומר בר לב יש מגבלת תווים בטוויטר אבל לא על השטויות שהוא מוציא מהפה ועל ההצדקות שהוא נותן לטרור". סמוטריץ' הוסיף: "מאבקים פנימיים, לא חלילה אנטישמיות ומאבק במדינת ישראל. ואולי אם הוא היה פוגש כמה יהודים שנפגעו מהטרור הזה הוא היה מתעסק קצת יותר בלמגר אותו וקצת פחות בלהמציא שקרים על אלימות מתנחלים".

ח"כ קטי שטרית (הליכוד) לעגה אף היא בציוץ בחשבון הטוויטר שלה: "לנו יש שר לביטחון פנים חלש שצריך ללכת הביתה, אבל בטוויטר יש מגבלת תווים אז לא אוכל להרחיב". חברה למפלגה, ח"כ פטין מולא תקף "נראה לך שאנחנו מטומטמים?". "קבלו את התשובה של בר-לב למה הוא לא התייחס לטרור ולפיגועי האבנים. "בטוויטר יש מגבלת תווים" עמר. תגיד. אנחנו נראים לך מטומטמים?", כתב מולא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו