Yonatan Sindel/Flash90

ארבל פנה ליועמ"ש על העדות בוועדת החקירה לאסון מירון: "פעלה ממניעים אישיים"

חבר הכנסת משה ארבל שיגר מכתב חריף בו הוא כותב כי עדותה של היועמ"ש למשרד לשירותי דת בוועדה לחקירת אסון הייתה ממניעים אישיים "על מנת לקשור את מנכ״ל המשרד הקודם ואת שר הפנים לשעבר, חה"כ אריה דרעי, לאסון הנורא"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

חבר הכנסת משה ארבל שיגר הבוקר (חמישי) מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בנושא עדות היועמ"ש למשרד לשירותי דת בוועדה לחקירת אסון בו הוא כותב כי: קיים חשש ממשי כי מניעים אישיים ופוליטיים הובילו את עו"ד קליין בעדותה בפני הוועדה לחקירת אסון מירון.

"שלשום העידה היועמ"ש למשרד לשירותי דת, עו"ד גליה קליין, בפני הוועדה לחקירת אסון מירון. לדאבון הלב, חלף מסירת עדות מלאה והיצמדות לעובדות הידועות לה על מנת לפרוס בפני הוועדה נתונים שיסייעו בגילוי האמת, בחרה עו"ד קליין להעיד עדות רכילותית, אנקדוטלית וספקולטיבית על מנת לקשור את מנכ״ל המשרד הקודם עו״ד עודד פלוס והשר לשירותי דת לשעבר הרב יעקב אביטן וכן שר הפנים לשעבר, חה"כ אריה דרעי, לאסון הנורא".

"בין היתר, האשימה עו"ד קליין ללא כל ראיות שהשר דרעי היה מעורב בהכנסת הזמר עומר אדם ו"מקורבים אחרים" למירון בל"ג בעומר התש"פ; מנכ"ל המשרד לשירותי דת דאז עדכן והתייעץ בנושאי עבודתו עם השר דרעי ולא עם השר לשירותי דת; החלטות מקצועיות בנושאי המשרד התקבלו ע"י השר דרעי וכיוצ"ב".

ארבל כתב כי "כולן טענות לא מבוססות שמקורן בסברה ותו לא וללא ידיעה ברורה וישירה. בנוסף, טענה עו"ד קליין נגד מנכ"ל המשרד לשירותי דת באותה עת, עודד פלוס, שהפיץ דיס-אינפורמציה והטעה בצורה מכוונת את הייעוץ המשפטי. גם זאת על בסיס ספקולציות וללא ידיעה ברורה וכשקיימות מסקנות רבות אחרות, סבירות יותר, להסברת רצף האירועים המתוארים".

"בעוד ביחס לטענותיה אודות מעשי השרים אביטן ודרעי והמנכ"ל פלוס עו"ד קליין הרחיבה עד זרא, עו"ד קליין נמנעה מלהרחיב ולפרט לוועדה בדבר היחסים הרעועים שהיו לה עם השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן והמנכ״ל פלוס, ואודות חוסר שביעות הרצון שלהם מתפקודה שהוביל לדרישתם בכתב ואף בישיבה בפניך לקיצור כהונתה במשרד בתום תקופת הניסיון שלה בשל יכולות מקצועיות נמוכות וחוסר שביעות רצונם מתפקודה. נתון שמחויב היה להיות מובא בפני הועדה טרם עדותה כחלק מגילוי נאות מתחייב".

"עוד ראוי לציין בהקשר זה את תפקודה של עו"ד קליין במהלך כהונתו של השר הנוכחי כהנא עת קיים חשש ממשי שהשר והמשרד מקבלים החלטות לא סבירות ולא תקינות ממניעים פוליטיים, בין היתר בעניין עיכוב וקידום הרכבי מועצות דתיות משיקולים פוליטיים (בעניין זה פניתי למבקר המדינה ביום 17 בנובמבר); ומינוי ממונים למועצות דתיות בניגוד לדין ולנהלים בערים שדרות ועפולה (בעניין זה פניתי לכבודו ולמבקר המדינה ביום 8 בדצמבר). נוכח עצם קידום הפעולות הלא תקינות אין לי אלא להסיק כי עו"ד קליין נתנה ידה להחלטות אלו. צבר נסיבות אלו מעלה חשש ממשי כי מניעים פוליטיים הובילו את עו"ד קליין הן בעדותה בפני הוועדה והן בקביעותיה המשפטיות".

את מכתבו מסכם ח"כ ארבל: "אבקש כי תיתן דעתך לנושאים שעלו במכתב זה ותורה לעו"ד קליין ליתן הבהרה לוועדה כי בעניינים השונים בהן האשימה ללא בסיס את השרים לשעבר דרעי ואביטן ואת המנכ"ל לשעבר פלוס בחובת הגילוי הנאות והמלא אודות דרישתם לסיום תפקידה בשל טענותיהם בדבר יכולותיה המקצועיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ארבל תתבייש סתם פודל של דרעי

ארבל ארבל מספיק לשלוח מכתבים ליועמש זה לא עוזר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture