שרת התחבורה מיכאלי מאיימת: "לא אתמוך בהגבלות נוספות"

Yoav Dudkevitch/POOL

שרת התחבורה מיכאלי מאיימת: "לא אתמוך בהגבלות נוספות"

הציטוטים מישיבת הממשלה נחשפו. מיכאלי זועמת על אי הסדרת הסיוע לעובדי חברות התעופה: "מפקירים אלפי עובדות ועובדים שזו פרנסתם". בנוסף, בנט הורה על צמצום היקף העבודה הפיזית במשרדי הממשלה ל-50%

שרי הממשלה דנו הבוקר (ראשון) בדרכי ההתמודדות עם העלייה בתחלואת הקורונה בישראל, בעקבות וריאנט האומיקרון. רה"מ בנט הורה להיערך להורדת היקף העבודה הפיזית במשרדי הממשלה ל-50% ולהעביר את יתר העובדים לעבודה מהבית מחשש להתפרצות אומיקרון. כך נחשף ב-"כאן חדשות". ההחלטה בעניין צפויה להיות מובאת לאישור השרים במשאל טלפוני.

על אף הלחץ מהתפשטות התחלואה, שרת התחבורה מירב מיכאלי איימה כי לא תתמוך בהגבלות נוספות עד שלא יוסדר סיוע לחברות התעופה: "אנו מפקירים אלפי עובדות ועובדים שזו פרנסתם, כשאין היום שום הסדר של חל"ת ואין שום דבר אחר שתומך אותם". לטענת מיכאלי: "זהו כוח אדם חיוני וחברות התעופה הן שירות שמדינת ישראל חייבת לשמר. מי אם לא חברות התעופה הישראליות יטיסו הביתה את כל הישראלים מעבר לים? אני דורשת שהסיוע לחברות יוסדר עוד השבוע".

לטענת שרים שהשתתפו בישיבה, הורגשה "אווירת חירום" כלשונם. חלק מהשרים התריעו מפני גל תחלואה חמישי שמתקרב, וביניהם שרת הפנים איילת שקד שהתריעה: "תוך ארבעה שבועות אנחנו בעשרות אלפי מאומתים ואלפי כיתות סגורות שיעברו לזום". שרת המדע פרקש הכהן הצטרפה לדבריה: "מהנתונים שהוצגו הגל כבר כאן בעוד שבועות".

גם בנט הזהיר כי הגל החמישי בפתח. לדבריו, "קנינו למדינת ישראל זמן יקר, עיכבנו את האומיקרון בלפחות שלושה שבועות. הזמן אוזל, וזה פשוט לא מספיק. האומיקרון כבר בארץ, כלומר – יש כבר הידבקויות בתוך הקהילה, ואנחנו כבר רואים כבר עלייה במקדם ההדבקה. זה התחיל".

"אל תסמכו על השכן שהתחסן וחיסן את הילד שלו", הוסיף בנט. "לכם זה לא יעזור הרבה. הגל מגיע, כל משפחה צריכה להיערך. כל אדם צריך לוודא שהוא עצמו מחוסן בשלושה חיסונים ושילדיו מחוסנים".

בנט ביקש מהשרים במהלך ישיבת הממשלה להימנע מהשתתפות באירועים המוניים והודיע שישיבת הממשלה השבועית תעבור למשרד החוץ, כפי שהיה בגלים הקודמים, משום שמדבור באולם גדול יותר. בנט עצמו ביטל מספר אירועים המוניים. הבקשה של בנט מהשרים על רקע השתתפות של ראש הממשלה החליפי לפיד אמש בכנס פוליטי עם מאות פעילים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו