Aharon Krohn/Flash90

הצפות, גשמים וסופות רעמים: הסערה מגיעה הלילה ארצה • זה מה שצפוי לנו

בשעות הבוקר תגיע סערת "כרמל" לישראל, ותתמקד תחילה באזור צפון הארץ. בשעות הבוקר המאוחרות היא אף תגיע לחלקים הפנימיים יותר. בערים רבות נערכים לקראת הסערה, כמו גם חברת החשמל שנערכת מבעוד מועד

המערכת החורפית עושה הלילה את דרכה לישראל, וצפויה להיות סוערת במיוחד הסערה צפויה להתחיל בשעות הבוקר, ולהביא עמה רוחות חזקות במהירות 80-60 קמ"ש, הצפות, גלים גבוהים, שיטפונות ושלג שיעבור את גבולות החרמון. כמו כן, אובך צפוי באזור הדרום.

בשעות הבוקר תגיע הסערה לישראל, ותתמקד תחילה באזור צפון הארץ. בשעות הבוקר המאוחרות היא אף תגיע לחלקים הפנימיים יותר של הארץ ועד למרכז.

בחרמון צפוי שלושה ימים מושלגים, ובצפון רמת הגולן ייתכן שלג לזמן קצר מחר בבוקר. גם יום שלישי צפוי להיפתח בסערה, וביום רביעי תדעך המערכת החורפית ותורגש היחלשות הדרגתית. ביום חמישי ייתכן גשם קל.

הרשויות המקומיות החלו להיערך היום לסופת "כרמל". הסופה תחל בצפון ובמישור החוף, תתפשט למרכז הארץ ועתידה להסתיים ביום רביעי, עם משבי רוחות של עד 100 קמ"ש. החשש הגדול ברשויות הוא להצפות בשטחים העירוניים, בשל הקרקע ספוגת המים בעקבות הגשם שירד בסוף השבוע.

בעיריית עכו ובעיריית נהריה הודיעו שבעקבות הצפי לרוחות עזות וגשמים מרובים, הוחלט שמחר יתקיימו לימודים מרחוק בבתי הספר וגני הילדים. ההחלטה כוללת גם את מסגרות החינוך מיוחד, החינוך הבלתי פורמלי, הצהרונים, הפעילויות והחוגים העירוניים ומרכזי היום.

גורמי המקצוע של משרד החינוך קראו לבטל את כל הטיולים והפעילויות החוץ בית-ספריות שאמורים היו להתקיים בימים אלה. כמו כן הוחלט כי במקומות בהם עלולים להתרחש שיטפונות והצפות לא יתקיימו לימודים פיזיים בבתי הספר אלא מרחוק.

ברשות הטבע והגנים ביקשו מהציבור להימנע מיציאה לטיולים במסלולי הליכה בשטח הפתוח בימי הסערה. כמו כן, כל מסלולי הגלישה במדבר יהודה ומסלולי ההליכה בנחלים דרגה, משאש, תקוע, אוג ונחל פרת ייסגרו. עוד הוסיפו ברשות כי חל איסור להיכנס לאפיקי נחלים זורמים עד לירידה מוחלטת של מפלס המים.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר בתום דיון היערכות לסופה כי "עומדים לפנינו ימים קשים וכמויות משקעים שיובילו לסכנות. אנחנו לא מקלים ראש בסופה הזאת ולא נגיד 'לא ידעתי'. כוחות החירום יעמדו מוכנים לאתגרים ולהפתעות".

בשל הצפי למזג אוויר קיצוני, בחברת החשמל ערוכים לתיקון נזקים ברשת החשמל ומתריעים בפני הציבור כי יש להיערך להפרעות באספקת החשמל הסדירה. כחלק מההערכות תוגברו צוותי השטח, הגיזום ,קבלני החפירות והמענה ללקוחות במוקדי השירות. כמו כן, תודלקו עשרות גנרטורים שערוכים כגיבוי לספק חשמל חלופי במקרה של פגיעה בתשתיות באזורים הגבוהים.

סופת "כרמל" תכה ממחר ברחבי הארץ • אורי בץ עם כל העדכונים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו