Noam Revkin Fenton/Flash90

מקומם: רם בן-ברק לא אפשר לאביו של אהוביה סנדק 'לדבר בגנות המשטרה'

בדיון שהתקיים בוועדת חוץ וביטחון על נסיבות מותו של הנער אהוביה סנדק ז''ל, קרא אביו, אברהם סנדק, לעשות צדק ''לכל עם ישראל". בהמשך דיבר אברהם בכאב על המקרה, אך היו''ר קטע אותו: ''לא מרשה לך לדבר בגנות המשטרה''

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הוועדה משותפת לוועדת החוץ וביטחון ולוועדה לביטחון פנים בראשותה של ח"כ מירב בן ארי וחה"כ רם בן ברק, דנה היום (שני) בפרשת מותו של אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג בידי שוטרי ימ"ר ש"י במהלך מרדף משטרתי. הוועדה הוקמה לאחר הצעה לסדר של חה"כ איתמר בן גביר להקמת וועדת חקירה למותו של סנדק.

בדיון משתתפים חברי כנסת משלל מפלגות, בניהם חברי הכנסת אורית סטרוק, אבי מעוז, שלמה קרעי, ניר אורבך, אריאל בוסו, משה אבוטבול, מאיר פורוש, שמחה רוטמן, מיכל וולדיגר ונוספים.

במהלך הדיון דיבר אברהם סנדק, אביו של אהוביה, על דמותו של בנו: "אהוביה ילד סקרן שמח וחברותי, שהקים סיירת חסד שחילקה מרקים חמים בגוש עציון לחיילים ושוטרים. ילד שאהב את התורה, אהב את ארץ ישראל, רעה צאן ויישב אותה. נקרע עצם מבשרינו ודם מדמינו. אהוביה – אוהב ישראל ועם ישראל. מפיץ אור בדרכיו הפשוטים".

בהמשך דבריו עבר סנדק לדבר על נושא הטיוח. לדבריו, "טיוח מכסה את הדם, אבל הדם עוד רותח. טיוח מכסה את היושר והצדק. תפקיד השוטר בעם ישראל הוא להיות ישר בעצמן, אילולי זה אנחנו נשאר עם משטרה של בלון נפוח ללא השפעה ומשילות חסרה מערך. אנחנו דורשים לא רק צדק לאהוביה אלא צדק לכל עם ישראל שלא ישנה ויחזור מקרה איום שכזה. חץ ננעץ בליבנו כאשר שוטר התנגש בבנינו והפקיר אותו מתחת לרכב 40 דקות".

"פעם שניה ננעץ חץ בליבנו כאשר מה שבעניינו הוא טיוח של מה שקרה שם. שראש מח"ש הורתה לשחרר את השוטרים ללא חקירה. כנסת ישראל אתם נבחרי הציבור עליכם לשאוף מהיושר והצדק ולנקות את הכתם מעל מותו של בנינו. התעקשו שיצא הצדק לאור" אמר סנדק בסוף דבריו.

במהלך הדיון התפרץ היו"ר ח"כ רם בן ברק ותקף את סנדק שאמר "משטרה שהיא כבלון משילות חלול". בן ברק דרש: "אני לא מסכים שידברו בוועדה בגנות המשטרה. מכבד את הכאב שלך, משתתף בצערך – אבל אל תדבר בגנות המשטרה".

חה"כ אבי מעוז, ביקר את נציגי מח"ש והמשטרה, בכך שהם אינם נותנים תשובות לשאלות הח"כים ומגלגלים את העניין מגוף אחד למשנהו "מתחילת הסיפור מהנדסים לנו את התודעה, וגם כעת ממשיכים. אנחנו חברי הכנסת צריכים לקבל בסיפור הזה תשובות".

עו"ד אריאל עטרי שמייצג את משפחת סנדק מטעם ארגון חוננו אמר במהלך הדיון כי "עד כה לא ניתן מענה מדוע לא נערכה בדיקה האם יש משהו מתחת לרכב. תפקידו של שוטר הוא לגשת ולעשות את הבדיקה הזאת. אם היו עושים את הבדיקה יכול להיות שלא היינו פה. כמו כן, בדיווח הראשוני השוטרים לא מספרים שהם ניגחו את הרכב, רק לאחר בדיקה של בוחן תנועה ועדויות, הם שינו את גרסתם".

בהמשך דבריו ממשיך עו"ד עטרי למנות את הבעיות בטיפול של מח"ש. לדבריו "כשהם מגיעים למח"ש לא גובים מהם עדות אלא משחררים אותם הביתה, וזה דבר חסר תקדים. הגרסה שמגיעים השוטרים למחרת היא כבר מתואמת ושונה ויש כאן בעיה. המקרה של אהוביה היא מקרה קיצון למה שקורה היום במח"ש, הם לא אוהבים ביקורת. אנחנו למעלה מחצי שנה מחכים להכרעה אצל פרקליט המדינה, החקירה מזמן הסתיימה, וצריך כבר לקבל החלטות ושמח"ש והפרקליטות יספקו תשובות".

נציג המשטרה הגיע אף הוא לדיון והפתיע את הנוכחים כאשר אמר "אני לא מעורב בפרטים בכלל של החקירה". דבריו גררו זעם רב מצד חברי הכנסת הנוכחים בוועדה על כך שהמשטרה ממשיכה לזלזל בנושא ושולחת לדיון נציג שאין לו מושג בהליך החקירה ומוכן לדבר אך ורק על נושא ההפגנות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברור שראש הועדה יאסור להגיד משהו שנוגד את מסקנות הועדה שהוא הכין מראש!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture