Flash90

הצפות, נפילות עצים וקריסה של דוד שמש: את מי אפשר לתבוע?

במקרה של חפץ פרטי כמו עציץ שנפל על מישהו, כלל האצבע הוא שכאשר ניתן להניח שרשלנות גרמה או תרמה לפגיעה, אז ניתן לתבוע את אותו גורם בגין הנזק שנגרם. למשל, במקרה של אדנית שלא קובעה כהלכה, ניתן לתבוע את בעל הדירה

ישראל ארנפלד
נזקי הסופה כרמל יובילו רבים להתמודד עם הרס רב לציוד ואפילו לפגיעות בנפש. מדובר בעלויות עצומות שמובילות מיידית למחלוקות עם חברות הביטוח והעיריות. בעזרת עו"ד עמיקם חרל"פ, מומחה בדיני נזיקין, רשלנות וביטוח ממשרד עמיקם חרל"פ ושות', גיבשנו מדריך שיעזור לכם להתמודד עם הסיטואציות האפשריות.

במקרה של חפץ פרטי כמו עציץ או דוד שמש שנפל על מישהו, כלל האצבע הוא שכאשר ניתן להניח שרשלנות גרמה או תרמה לפגיעה, אז ניתן לתבוע את אותו גורם בגין הנזק שנגרם. למשל, במקרה של אדנית שלא קובעה כהלכה, ניתן לתבוע את בעל הדירה שממנה עפה האדנית. ואם הוא מחזיק בביטוח דירה – את חברת הביטוח.

אך אם יוכח כי האירוע לא נגרם עקב רשלנות, וכי הנזק אירע עקב "כוח עליון" מסוג סופה חזקה וחריגה בעוצמתה, הרי שאז ביהמ"ש עשוי לדחות את התביעה.

במקרה של עץ שנפל והזיק או הצפה שגרמה לנזק, במידה ולמבוטח יש ביטוח מקיף הוא יוכל לפנות לחברת הביטוח. אם אין, ניתן לנסות ולאתר של מי האחריות על העץ (עירייה או אדם פרטי אם העץ נמצא בחצרו) ולתבוע אותו אם לא הייתה תחזוקה ראויה של העץ (גיזום וכו').

התייחסות דומה תהיה גם במקרה של אדם ההולך ברחוב ונפגע עקב מעידה ממדרכה שהוצפה – גם כאן יהיה צורך להוכיח שההצפה נגרמה עקב רשלנות כלשהי של העירייה או של בעל המקרקעין. אם בתחזוקה לקויה או בהערכות מקדימה לקראת הסופה שלא נעשתה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו