Yonatan Sindel/Flash90

עד המדינה נגד יאיר נתניהו: "השתלט על מדיניות ההסברה של אביו"

בתחילת הדיון הוצג קטע מתוך חקירתו של חפץ במשטרה, שבו אמר: "יאיר השתלט לחלוטין על מדיניות ההסברה של אביו, הוא דחק הצידה את הצוות המקצועי - כולל אותי, גם אנשים נוספים שכיהנו". זהו היום ה-14 לעדותו של חפץ

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בבית המשפט המחוזי בירושלים, נמשכה היום (רביעי) חקירתו הנגדית של עד המדינה ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. זהו היום ה-14 לעדותו של חפץ.

היום תחקור את חפץ בחקירה נגדית עו"ד מיכל רוזן-עוזר, המייצגת את איריס אלוביץ, ובכך תסתיים החקירה הנגדית בפרשת 4000. בשבוע הבא צפויים לחקור את חפץ עורכי הדין של נתניהו ונוני מוזס, בפרשות 2000 ו-1000.

בתחילת הדיון הוצג קטע מתוך חקירתו של חפץ במשטרה, שבו אמר: "יאיר השתלט לחלוטין על מדיניות ההסברה של אביו, הוא דחק הצידה את הצוות המקצועי – כולל אותי, גם אנשים נוספים שכיהנו". לטענתו, "חשבתי שהוא גורם נזק אדיר לאביו ולמדינה".

חפץ אמר בחקירתו כי בעניינים של יאיר, הוא עבר דרך בנימין נתניהו. "זה חייב להיות מסונכרן עם נתניהו. לגבי ישועה, אם זה עניינים של יאיר, אז ברור שדרך יאיר".

עוד הוסיף חפץ בעדותו כי בעניינים רגישים, שנויים במחלוקת, או פוליטיים, הוא עבר דרך נתניהו. כשדובר בעניין אזוטרי, ‏אז עבר דרך יאיר. "אחרי הבחירות שאלתי את יאיר – אתה לא מתכוון ללמוד או לעבוד והוא אמר לי לא. בשנים הקרובות אני מתכוון ללוות ולהשגיח על אבא שלי".

רוזן-עוזר חקרה את חפץ בנוגע לשאלה מתי הוא פגש את איריס אלוביץ. לטענת חפץ, הוא לא הכיר את איריס אלוביץ' עד לפגישה שהתקיימה בבית המשפחה.

לדבריו, איריס לא הייתה רלוונטית והייתה מאוד פסיבית. היא רק הקשיבה ולא תרמה לשיחה. כמו כן, בחקירה הנגדית הוצגו אמירות נוספות של חפץ מחקירותיו במשטרה, בהן אישר שלא הכיר אותה לפני כן. על הפגישות שבהן השתתפה איריס, חפץ שב ואמר: "איריס אלוביץ' זה רק אחרי ה-27 בדצמבר 2016".

במהלך הדיון אמרה עו"ד רוזן-עוזר לחפץ: "אמרת שלא רצית שיואב גולן ימונה לראש מערכת החדשות ב'וואלה' בגלל עניין אישי שלך". חפץ: "לא אישי, בגלל שהוא מקורב לבן כספית – בסוף אני צריך לדברר את משפחת נתניהו". עו"ד רוזן-עוזר השיבה: "אתה אומר אישי".

חפץ: "רציתי לעשות גילוי מלא בפני החוקרים. היו מחנות בתוך מעריב, ביני כעורך ראשי לבין בן כספית. זה לא היה עניין אישי אבל אני בפני החוקרים חייב לעשות גילוי מלא. היו משקעי עבר". עוד לדבריו, "בן כספית בבלפור הוא דגל שחור, כל הנורות נדלקו. אני זה שמציף את זה". עו"ד רוזן-עוזר: "אתה יוזם את התשובה השלילית".

עד המדינה המשיך: "אני יודע שלנתניהו יש כוח מטאורי על אלוביץ'. ברגע שאני אומר בן כספית אני יודע שגם אם יהיה צונאמי המינוי לא ייצא לעולם". עוד הוא אמר כי "ברגע שאמרתי בן כספית, בלפור עבר למוד חירום. הועברו מסרים חד-משמעיים שזו מלחמת עולם".

בשלב זה חפץ נשמע עצבני: "אני הולך לתקף את מה שאמרתי. אני לא אזוז מהדוכן עד שלא אתקף. את לא תגידי שאני מאיים". עוד לטענת העד: "אחד האנשים הכי בכירים בלשכת רה"מ עף כי ייחסו לו קשר עם כספית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture