חיים צח/ לע"מ

אחרי שביידן לא ענה לו, בנט: "אנו יכולים לדבר בפתיחות ובכנות על האתגרים"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "למה שקורה בוינה יש השלכות עמוקות על היציבות במזרח התיכון ועל ביטחונה של ישראל בשנים הקרובות". סאליבן: "הנשיא ביקש להעביר לך גם את תודתו האישית"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, בלשכת רה"מ בירושלים. השניים דנו במשא ומתן המתקיים בין איראן והמעצמות בוינה, וכן במספר נושאים נוספים המשותפים לשתי המדינות. מוקדם יותר היום, נפגשו היועצים לביטחון לאומי של ישראל וארה"ב, ג’ייק סאליבן וד"ר איל חולתא, לפגישת עבודה.

ראש הממשלה אמר בפתח הפגישה כי "ברצוני לומר שהיחסים בין ממשלתי לבין ממשל ביידן, בין ישראל לארה"ב – חזקים מאי פעם. כיוון שהם חזקים כל-כך והידידות בינינו משמעותית כל-כך, אנחנו יכולים לדבר בפתיחות ובכנות על כל האתגרים המשותפים שאנו ניצבים בפניהם. זה בדיוק מה שנעשה".

"התקופה הזו חשובה מאוד. למה שקורה בוינה יש השלכות עמוקות על היציבות במזרח התיכון ועל ביטחונה של ישראל בשנים הקרובות.* לכן, הפגישה הזו מתקיימת בעיתוי נכון. ברצוני לנצל את ההזדמנות כדי לאחל לך ולמשפחתך, לנשיא ביידן ולגברת הראשונה, ולעם בארה"ב, חג שמח ושנה טובה. אנחנו בפתחו של יום טוב".

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן בפתח הפגישה: "תודה לך ראש הממשלה. אני מביא עמי איחולים אישיים מהנשיא ביידן וד"ר (ג'יל) ביידן שביקשו ממני למסור לך את ברכתם החמה. הם ביקשו ממני להגיע לכאן השבוע, לפני חג המולד, כיוון שאנו מצויים בנקודת זמן קריטית עבור שתי המדינות שלנו ביחס לשורת נושאים ביטחוניים חשובים".

"חשוב שנשב יחד ונפתח אסטרטגיה ונקודת מבט משותפות, ונמצא דרך להתקדם, אשר מבטיחה באופן יסודי את האינטרסים של שתי המדינות. אנו מאמינים שהאינטרסים האלה, כמו הערכים שעליהם מדינותינו מושתתות – משותפים ועמוקים מאוד. הנשיא ביקש להעביר לך גם את תודתו האישית והעמוקה על אותו רגע קשה בחודש אוגוסט, כאשר ביקרת בארה"ב ואנו ספגנו מתקפת טרור קשה באפגניסטן. הפגנת אז תמיכה, הן באופן אישי והן בשם מדינתך".

"הרגע ההוא, כמו הרגע הזה, משקפים עד כמה כשישראל וארה"ב עומדות יחד – אנו חזקים יותר. זו הרוח שעמה הגעתי לכאן היום. תודה לך באופן אישי ותודה לעם בישראל". בפגישה השתתפו גם שגריר ישראל בארה"ב, מייק הרצוג, שגריר ארה"ב בישראל, תום ניידס, ובכירים נוספים.

אתמול דווח כי מזה מספר שבועות שבבית הלבן לא נענים לבקשות ראש הממשלה נפתלי בנט לשוחח עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן. על פי הדיווח ב'חדשות 13' שחושף את היחסים האמתיים בין בנט לבין הנשיא האמריקני, לפני שלושה שבועות נעשה ניסיון לקיים שיחת טלפון בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין הנשיא ג'ו ביידן אך הבקשה הזו לא נענתה מאז.

עוד דווח כי, ראש הממשלה מעוניין לקיים את השיחה ולהעלות את סוגיית שיחות הגרעין המתקיימות בתקופה זו בווינה שבאוסטריה. ברקע הדברים – השיחה הקשה של ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.

בשיחה, ביקש בנט לדבר על סוגיית הגרעין אך מזכיר המדינה העלה את סוגיית הבנייה באזור עטרות. האמריקנים מוחים בכל פעם שמתפרסמת תוכנית בנייה מעבר לקו הירוק. השיחה התקיימה יומיים לאחר פתיחת שיחות הגרעין המחודשות בווינה.

ב'חדשות 13' דווח כי, גורם בסביבת ראש הממשלה הסביר כי לא הועברה בקשה רשמית לבית הלבן ולכן גם לא היה סירוב. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "לא התבצעה כל פנייה רשמית לארגן שיחה בין ראש הממשלה לנשיא ארצות הברית. כשתתבצע פניה כזאת, אנו בטוחים שהיא תיענה בחיוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture