Yonatan Sindel/Flash90

הרשות הפלסטינית, חמאס ורע"מ נגד ההתבטאות של מנסור עבאס

"נטייה מביכה לכיוון הנרטיב הציוני וחריגה ברורה מהקונצנזוס הלאומי הפלסטיני": ברשות הפלסטינית, בארגון הטרור חמאס ואפילו בתוך המפלגה בראשה הוא עומד, מגנים את דברי מנסור עבאס על כך שמדינת ישראל היא מדינה יהודית

הרשות הפלסטינית מגנה בתוקף את הצהרות יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, שקרא אמש להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית. בהודעה מטעם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נכתב כי הצהרות אלה לא אחראיות ומתאימות עם קריאות הקיצונים בישראל הקוראים לבצע טרנספר לפלסטינים ולפגיעה במסגד אל-אקצא.

בכאן חדשות דיווחו כי עוד נכתב שמנסור עבאס לא מייצג בהצהרות אלו אלא את עצמו, והוא אינו מייצג את העם הפלסטיני במולדתו ובכל העולם וכי הצהרות אלה מנוגדות לדת ולהיסטוריה ולמורשת הפלסטינית. עוד נכתב כי מצער שמנסור עבאס אימץ גישה שמחזקת את המפעל הציוני העושק, וכי במקום שיגנה את מפעל ההתנחלויות ופעולות ההרג שמבצעת ישראל, הוא מיישר קו עם התנועה הציונית.

עוד דווח על ידי דסק הערבים של כאן חדשות כי גם חמאס מגיב לאמירתו של יו"ר רע"מ מנסור עבאס ואומר כי הודאתו של עבאס בכך שישראל היא מדינה יהודית היא נטייה מביכה לכיוון הנרטיב הציוני וחריגה ברורה מהקונצנזוס הלאומי הפלסטיני אשר מסרב ומגנה את הגישה הזו. עוד נכתב כי הצהרות מסוג אלו מהוות הכרה ברורה בחוק הלאום הגזעני כמו גם סטייה מסוכנת לעבר עמדות הימין הציוני הקיצוני.

בחדשות 12 ציטטו את יו"ר מפלגת רע"מ לשעבר, מסעוד גנאים, שאמר כי "לא כל עמדה אישית של עבאס מייצגת את עמדתה הרשמית של התנועה האסלאמית ורע"מ".

"אנחנו בתנועה ובמפלגה לא מכירים במדינה כיהודית, ופועלים כדי לשנות את יחס המדינה לכלל האזרחים כיחס שווה ללא קשר לשייכות לאומית", המשיך גנאים. "אנחנו כמובן לא מתכחשים למציאות שבה מדינת ישראל מגדירה עצמה כיהודית, אך לא מקבלים ולא מכירים במציאות הזאת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בשנת 2025 ישראל תהיה נקייה מערבים אנטישמים גזעניים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו