צילום: דובר צה''ל

"חיל האוויר התמודד השנה עם אתגרים"; בכירי מערכת הביטחון מדברים

בטקס של חיל האוויר, עלו לנאום בכירי המדינה. הנשיא התייחס לאיום האיראני, שר הביטחון להתפתחות החיל, ומפקד חיל האוויר סיפר על הפעולות שביצעו • וגם: מול כמה זירות ישראל מתמודדת בו זמנית?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

טקס "מסדר כנפיים", במסגרתו הוענקו כנפי הטיסה לבוגרי קורס טיס מחזור 183, נערך היום (רביעי) בבסיס חיל האוויר בחצרים. כנפי הטיסה הוענקו ל-39 לוחמי ולוחמות צוות אוויר, אשר יהוו את חוד החנית המבצעית של צה"ל ויובילו את משימות חיל האוויר בשנים הבאות.

הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, שר הביטחון, מר בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ובפעם האחרונה, בהשתתפות מפקד חיל האוויר הנוכחי, אלוף עמיקם נורקין. טקס הסיום נערך בתום שלוש שנים של הכשרת הצוערים כקצינים לוחמים, כצוותי אוויר וכבוגרי תואר ראשון מאוניברסיטת בן גוריון בנגב.

המסדר הנוכחי נערך בסימן הוקרת מערך התובלה, בדגש על מערך מטוסי הקרנף – מערך בעל מורשת עשירה ומפוארת, המוביל משימות מבצעיות, לאומיות והומניטריות שלקח חלק במבצעים מיוחדים כדוגמת "מבצע שלמה" ו"מבצע יונתן", בהם השלימו צוותי האוויר את משימתם בהצלחה תוך סיכון חיים.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס לאפשרות של תקיפה צבאית באיראן: "בימים אלה ממש התמנון האיראני ממשיך לשלוח זרועות בכל רחבי המזרח התיכון. איראן היא פצצת זמן מתקתקת שמאיימת על ישראל ועל משפחת העמים כולה. הנושא הזה מוסכם בקרב החברה הישראלית ובקרב הנהגתה".

הרצוג הודיע כי קיימת חובה לנטרול סכנת הגרעין האיראני: "אני עוקב אחרי המשא ומתן שמתנהל סביב הסכם הגרעין, וקורא לקהילה הבינלאומית לא ללכת שולל ולא להקל ראש בחומרת האיום. את סכנת הגרעין האיראני יש לנטרל אחת ולתמיד, עם הסכם או בלעדיו. אסור לאפשר לאיראן להשיג יכולת גרעינית".

בטקס השתתף כאמור שר הביטחון בני גנץ, שהתייחס להתפתחות של חיל האוויר בשנים האחרונות: "חיל האוויר, שאתם הופכים כעת לחלק בלתי נפרד ממנו, הוא חיל מוביל ומתקדם, שעבר בשנים האחרונות שינויים – התפתח והפך לעוצמתי ומדויק יותר", והוסיף כי "החיל המשיך ונסק ונכון למשימות מורכבות במתווים שונים, מול אויבים שונים".

הרמטכ"ל רף אלוף אביב כוכבי, בחר לנצל את הבמה – ודיבר על הפיגוע הרצחני בשומרון בשבוע שעבר, פיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד. "הפעילות המדויקת והמהירה של כוחות צה"ל, השב"כ והמשטרה בשבוע האחרון – הובילה לתפיסת המחבלים אשר ביצעו את פיגוע הטרור בשומרון. אני שולח את תנחומיי למשפחת דימנטמן ומחזק אותה". על האיומים הרבים שיש לישראל, אמר הרמטכ"ל כי: "מדינה שמתמודדת עם איומים רבים ובשש זירות בו זמנית, יודעת להעריך ולהוקיר קודם כל ולפני הכל את לוחמיה".

לסיום עבר להתייחס מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, למבצע "שומר החומות" בעזה. "בשנה האחרונה פעל חיל האוויר מבצעית בהיקפים נרחבים במגוון זירות וטווחים, פגענו פגיעה קשה באלו שקמו לאיים עלינו ברצועת עזה, כשלחמנו במבצע" שומר החומות", עם כוח אווירי עוצמתי ומדויק".

נורקין עבר להתייחס לזירה הצפונית: "לאורך השנה מימשו מטוסינו ולוחמינו את יעדיה האסטרטגיים של מדינת ישראל בזירה הצפונית תוך פריצות דרך חוזרות ונישנות. לצד האיומים והאתגרים המבצעיים מונחות לפתחנו גם הזדמנויות אסטרטגיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture