Olivier Fitoussi/Flash90

גדעון סער מאשים: "נתניהו מתנהל בצורה מופקרת – הוא איבד כל שיקול דעת"

את עיקר האש שנתניהו מכוון - הוא למקרובו לשעבר, יו"ר תקווה חדשה. כשסער התחיל לקדם את החוק שישאיר את יו"ר מפלגתו לשעבר מחוץ לכנסת, נתניהו תקף כי "מדובר בסכנה לדמוקרטיה". עכשיו סער מחזיר אש: "ביבי תמך באותו חוק בעבר"

בראיון שפורסם הבוקר (חמישי) בראיון ל'מעריב' – מדבר יו"ר מפלגת תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, כמעט על דבר אחר – בנימין נתניהו. לטענתו, נתניהו מוציא את דיבת ישראל בעולם, הוא חצוף, הוא "מתנהל בצורה מופקרת", ו-"נתניהו נמצא בהתקפת אמוק".

בתחילה התייחס סער לשני החוקים שהוא פועל לקדם, חוקים שלא יאפשרו לנתניהו לחזור לכהן כראש ממשלה ואף לא כחבר כנסת. "אני לא כועס על נתניהו, וזה לא עניין של כעסים. אני נאבק כדי לחוקק חוקים שלפי מיטב הכרתי חשובים לישראל. התעמולה והטיעונים הירודים שלו לא ישפיע עליי. ביבי לא דואג לדמוקרטיה או למדינה – ביבי דואג לביבי" טען.

לדברי השר, "עצם העובדה שנתניהו פנה לאומות העולם בסרטון בשפה האנגלית והוציא את דיבת הדמוקרטיה הישראלית רעה, זו שערורייה בפני עצמה. אני לא זוכר תקדים שבו ראש ממשלה לשעבר או יו"ר אופוזיציה העביר דיון בנושא החקיקה המתקיים בכנסת לקהילה הבינלאומית".

סער המשיך לתקוף, איך לא – את נתניהו. "נתניהו תמך בעבר בהצעה להגבלת כהונת ראש ממשלה" האשים. "בתקופתו של אהוד אולמרט כראש ממשלה, נתניהו הצביע בעד ההצעה של ח"כ לשעבר אופיר פינס, שלפיו מי שהוגש נגדו כתב אישום לא יוכל לכהן כראש ממשלה. איך כל זה הפך לסכנה לדמוקרטיה?" שאל.

שר המשפטים נשאל האם יש לו הסבר בנוגע להתנהלותו של נתניהו. "אנחנו רואים אדם שאיבד את כל שיקול הדעת ועושה פעולות שלא ניתן להסביר רציונלית. גם בסרטון שהעלה רואים באיזה התקפת אמוק הוא נמצא" השיב.

כאשר נשאל סער האם, בהנחה שנתניהו יפרוש מהליכוד, תוקם ממשלה חלופית, השיב כי "אני לא רוצה להתייחס לשאלות תיאורטיות. בכל מקרה אני לא מאמין שלנתניהו כוונה לפרוש מהחיים הפוליטיים ואני לא רואה שום סימנים שיש לו כוונה כזאת".

1 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כעומק הנסיגות (במנדטים) – עומק ההתקפות…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו