Yonatan Sindel/Flash90

מנהל בית החולים רמב"ם: "אני תוהה האם נגיף הקורונה הוא מהונדס"

לטענת פרופסור מיקי הלברטל, בעוד ששאר הנגיפים בהיסטוריה נעלמו עם הזמן - כאן נגיף הקורונה לא נעלם, ועוד כשיש חיסונים. "למה? אין לי תשובה" • וגם: האם הוא חושב כי קיים צורך להתחיל במבצע החיסון הרביעי?

פרופסור מיקי הלברטל, מנהל בית החולים 'רמב"ם' בעיר חיפה, התראיין הבוקר ברדיו '103FM', וחשף כי יש לו תהיות האם נגיף הקורונה הוא מהונדס. לטענת הפרופסור, צריך עדיין להמתין עם המנה הרביעית של החיסון.

"יש כאלו שתוהים האם נגיף הקורונה הוא מהונדס – אפשר לתת על זה הרבה מחשבות. הנגיף שונה משאר הנגיפים שחולפים עם הזמן ללא חיסון, והקורונה לא נעלמת. למה? אין לי תשובה" אמר הלברטל, והוסיף: "אני לא חובב קונספירציות, אבל בהחלט יש לי תהיות על מקור הנגיף. בהיסטוריה אנחנו יודעים שנגיפים נעלמים עם הזמן, ופה החיסון היה צריך להעלים אותו – ועדיין לא. זה לא מובן לי בכלל".

במענה לשאלה האם אנחנו כבר בתוך הגל החמישי השיב: "ללא ספק כן. אמנם לא ברמת המאושפזים, לא ברמת התחלואה הקשה, כי אצלנו מאושפזים רק 4 חולים במצב קשה. אך מבחינת ההדבקות – בהחלט הגל החמישי כבר כאן".

כשנשאל מה דעתו על החיסון הרביעי, השיב כי צריך להמתין מעט. "אני מתחבר לדברי מנה"ל הצט"מ ד"ר בועז לב. אם יש ירידה ביעליות חיסון ה'בוסטר' אז זאת החלטה נכונה. אם כי אני חושב שצריך לחכות עוד קצת לפני שמתחילים במבצע גורף של חיסון רביעי". הפרופסור הסביר: "כאיש מקצוע הייתי רוצה לראות עוד קצת נתונים, צריך לבדוק מה מידת ההשפעה של חיסון נוסף על הגוף. בימים הקרובים יהיו לנו את הנתונים, התחלנו בבדיקה".

לטענת מנהל ביה"ח רמב"ם, קיימות שתי בעיות מרכזיות בבוא הגל החמישי: "יש לנו בעייה בתוך מערכת האשפוז, כי אם יהיו אלפי נדבקים אז יהיו גם יותר חולים קשים, בפרט הלא מחוסנים. אין מה לעשות, זה הולך יד ביד. שנית – קיימת בעייה עם הצוותים שלנו. אנחנו לא משופעים באנשי צוות, ואם הם יידבקו זה יצור לנו אתגרים משמעותיים".

לשאלה האם הממשלה נכשלה במבצע החיסונים, השיב הפרופסור: "אני לא יודע. צריך לקחת בחשבון שבימים האחרונים חלה עלייה בהתחסנות בקופות החולים. הסיבה שבגלל מבצע ה'בוסטר' חלה ירידה יפה בתחלואה, וחזרנו לטוס ולבלות וכו', גרמה לכך שאנשים חשו בטוחים ולא מיהרו להתחסן. אין ספק שהחיסונים קריטיים, ובפרט החיסון השלישי".

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש אולי מצב שהנגיף באמת מהונדס
אך עם כל הכבוד לפרופסור
בעבר נגיף היה מתחיל באיזור מסויים ומתרחב למדינות הסוחרות עם אותו איזור
אך כאן נגיף שמתחיל באיזור מסויים מתרחב בתוך כמה ימים לכל העולם וכל איזור יכול להשפיע על הנגיף בכל מיני צורות ולגרום לו להתפתח לוריאנטים שונים ומשונים
ומיד להתפשט חזרה בצורה אחרת לכל העולם
וכך חוזר חלילה
אכן כן או לא מהונדס זה כאב ראש אחד
אך לצערינו התקדמות הטכנלוגיה בכל המובנים יכלה לגרום לזה להתפתח לאיך שזה עומד כרגע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו