Yonatan Sindel/Flash90

שר השיכון אלקין: אין היום יחידת דיור אחת ביו"ש שמעוכבת מבחינה מדינית

השר זאב אלקין התייחס גם לפרסומים לפיהם קיים נתק בין ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן, על כך אמר: "ראיתי פרסום, לא ראיתי אישור לזה והיות ולא ניסיתי להתקשר לביידן אני לא יודע לעדכן על הסוגיה הזאת"

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין תקף בחריפות את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שביקשה להגביל את משך ההקפאה של פינוי דיירים מהדיור הציבורי, ואף הבהיר כי הורה לאנשי משרדו שלא להישמע לה.

בראיון שהעניק אלקין ל-103FM, הוא אמר כי: "זו דוגמה קלאסית לכך שלפעמים המערכת המשפטית מתבלבלת ומנסה לנהל את השרים. פינוי מדיור ציבורי היא סוגיה חברתית מורכבת. זה אנטי חברתי ואנטי אנושי".

עוד אמר בסוגיה: "אני בעד שיתוף פעולה בין הממשלה לכנסת והקמתי צוות לבחינה מחודשת לקריטריונים לדיור ציבורי וצוות עם ועדת כלכלה לבחינה של מי לפנות ומתי".

אלקין התייחס לכך שהקואליציה הצביעה נגד ההתיישבות הצעירה ואמר: "די עם השקרים, כל הדיון הזה היה דיון סרק ואין לו שום משמעות. אין היום יחידת דיור אחת ביהודה ושומרון או בירושלים שמעוכבת מבחינה מדינית. בגלל חילוקי הדעות הקואליציה החליטה לא לגבש עמדה משותפת אלא רק הצביעו נגד עמדת האופוזיציה".

בהמשך, התבקש להתייחס לפרסומים לפיהם קיים נתק בין ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן, על כך אמר: "ראיתי פרסום, לא ראיתי אישור לזה והיות ולא ניסיתי להתקשר לביידן אני לא יודע לעדכן על הסוגיה הזאת. לא יודע להגיד אם זה נכון".

בסיום דבריו, התייחס השר אלקין למשבר הקורונה, ואמר: "כל השרים הצביעו כמעט פה אחד על הצעת ראש הממשלה. היה דיון וזה טוב ויהיה דיון, אני לא מצפה מאף שר להיות חותמת גומי, היינו בממשלות כאלה וזה לא בריא. פועלים בתנאי אי ודאות ובהרבה נושאים אנו מקדימים את כל העולם. כל שר צריך לגבש את עמדתו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו