37 הרוגים ויותר ממאה פצועים בשריפת מעבורת בבנגלדש • צפו

חלק מהקורבנות טבעו לאחר שקפצו למים. מספר הנפגעים באסון עשוי לעלות מכיוון שלרבים מהנוסעים יש כוויות קשות • תאונות מעבורות אינן נדירות בבנגלדש, בעיקר בשל הצפיפות ותקני תחזוקה ובטיחות לקויים במספנות הרבות במדינה

לפחות 37 בני אדם נהרגו וכ-100 נוספים נפצעו לאחר שמעבורת עמוסה עלתה באש בדרום בנגלדש. השריפה על כלי השיט בעל שלוש הסיפונים החלה באמצע הנהר ליד העיירה ג'לאקאתי כשהפליגה מהבירה דאקה לעיר ברגונה.

חלק מהקורבנות טבעו לאחר שקפצו למים. מספר הנפגעים באסון עשוי לעלות מכיוון שלרבים מהנוסעים יש כוויות קשות. על פי הדיווחים היו על סיפונה של המעבורת כ-500 איש.

"ככל הנראה השריפה החלה בחדר המכונות והתפשטה במהירות כשהמעבורת נסעה לאורך נהר סוגאנדה", אמר בכיר שירותי הכיבוי כמאל חוסיין בהויאן לתקשורת המקומית. לפי הדיווחים, השריפה נמשכה שעות.

נוסעת אחת ששרדה, סבתא מבוגרת, סיפרה לסוכנות הידיעות AFP שרוב האנשים ישנו כשהשריפה פרצה. "ישנו על מחצלת בקומת הקרקע", אמרה והוסיפה: "נכדי בן התשע היה איתי, הוא קפץ לנהר. אני לא יודע מה קרה לו".

בכלי התקשורת במדינה דווח כי על פי החשד, השריפה החלה בחדר המכונות, והתפשטה במהירות, וייתכן שאמצעי בטיחות נגד שריפות לא פעלו. כמעט 30% מ-170 מיליון תושבי בנגלדש נוסעים דרך נתיבי הנהר. תאונות מעבורות אינן נדירות בבנגלדש, בעיקר בשל הצפיפות ותקני תחזוקה ובטיחות לקויים במספנות הרבות במדינה. כלי שיט שוקעים לעתים קרובות במזג אוויר גרוע. ביוני 2020, עשרות בני אדם נהרגו כאשר סירה שהובילה כ-50 אנשים התהפכה ליד דאקה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture