Sarah Schuman/ Flash90

"נערכים לפתיחת השוק לייבוא": צפי למחסור בביצים בעקבות השפעת

בהערכת מצב שנערכה במשרד צוין כי עם קבלת הדיווח על חשד לשפעת עופות בלולים, משרד החקלאות בודד את הלולים ועצר לאלתר את שיווק הביצים. במשרד החקלאות מודאגים מהאפשרות להדבקת בני אדם מלולים נגועים

משרד החקלאות התריע הערב (מוצאי שבת) על מחסור צפוי בביצים ברשתות השיווק בשל התפרצות שפעת העופות. נוכח מצב החירום, הורה שר החקלאות עודד פורר להיערך לפתיחת ייבוא ביצים ללא מכס על מנת למנוע מחסור במיליוני ביצים.

בהערכת מצב שנערכה במשרד צוין כי עם קבלת הדיווח על חשד לשפעת עופות בלולים, משרד החקלאות בודד את הלולים ועצר לאלתר את שיווק הביצים. במשרד החקלאות מודאגים מהאפשרות להדבקת בני אדם מלולים נגועים הצמודים לבתי תושבים.

כזכור, מוקדם יותר הערב דווח כי 320 אלף תרנגולות יומתו בצפון בשל שפעת העופות, זאת בנוסף ל-244 אלף עופות שהומתו בתחילת השבוע במושב מרגליות, הסמוך לקריית שמונה.

ביום חמישי האחרון דווח כי חמישית מאוכלוסיית העגורים בישראל נפגעה משפעת העופות בעמק החולה. את הדברים אמרה רעיה שורקי, ממלאת מקום מנכ"ל רשות הטבע והגנים.

"זה אירוע הפגיעה בחיות בר הגדול ביותר שהכרנו", אמרה שורקי לאחר סיור עם אנשי מקצוע ופקחים של רשות הטבע והגנים, בעקבות ריבוי מקרי שפעת העופות במקום. "חוששים מהתפשטות והתרחבות לשאר אזורי הארץ".

ב'וואלה' דווח כי לאחר זיהוי המקרים הרבים של שפעת העופות בעמק החולה, מומחי ופקחי הרשות החלו בתהליך סריקה וניטור בגופי מים נוספים בצפון הארץ, על מנת לבחון התפשטות של השפעת ולנסות למנוע אותה.

רשות הטבע והגנים מעריכה כי חמישית מאוכלוסיית העגורים בארץ נפגעה עד כה, והצפי הוא שיתגלו לבסוף כ-30 טון של פגרי עגורים. לדברי שורקי, הרשות עסוקה בעיקר במחשבה על ההשפעות של האירוע על איכות המים ועל האזור כולו – "אירוע עם השלכות רוחב", הגדירה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו