Michael Giladi/Flash90

מבצע החיסון הרביעי לא יוצא לדרך; פרופ' אש עדיין מתלבט

לאחר שלא הוצגו מספיק נתונים לגבי יעילות החיסון אצל קשישים כשאר הם יקבלו את המנה הרביעית נגד קורונה - מנכ"ל משרד הבריאות עדיין מתלבט. על אף שהצוות לטיפול במגיפות המליץ, הוא חושש • מתי צפויה להתקבל ההחלטה?

לאחר שהכריזו בקול רעש גדול כי הצוות לטיפול במגיפות אישר את מתן המנה הרביעית של החיסון נגד קורונה, ואף רה"מ בנט צייץ על כך בטוויטר – המבמע למתן הבוסטר השני לא יוצא לדרך. הערב (שני) נחשף כי הסיבה לכך היא התלבטות של פרופסור נחמן אש.

על פי הדיווח ב'חדשות 13', מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש הוא זה שהאחריות נמצאת על כתפיו בנושא בטיחות החיסון הרביעי – והערב הוא עדיין לא מרגיש מספיק בטוח בצעד הזה.

יש אינדקציות מדעיות שעדיין חסרות לגבי יעילות ובטיחות הבוסטר השני, והוא ממתין לקבלת התוצאות ממספר מדינות מערביות – להבדיל מדרום אפריקה שלא נתפסת כמדינה שיש לה ניסיון עם הדבקה המונית של אומיקרון בקרב מבוגרים, בגילאי 60 עד 80.

אחת האפשרויות שנשקלות כעת במשרד הבריאות היא דחיית גיל קבלת החיסון הרביעי מגיל שישים, כפי שהמליץ הצוות לטיפול במגיפות – לגיל שבעים פלוס. הדילמה של פרופ' אש היא שמצד אחד יש את המלצת הצט"מ לחסן במנה רביעית, ובנוסף יש גל נרחב של התפרצויות קורונה בבתי האבות.

מצד שני, ההכרעה בצט"מ לא התקבלה ברוב קולות, וקיים גם חשש לאיבוד אמון הציבור כאשר קיימת אפשרות שמספר נמוך של קהל היעד יגיע להתחסן על אף שיאבד את התו הירוק שקיבל כאשר קיבל את המנה הרביעית. בסביבתו של פרופ' אש אומרים כי הוא מודע לדחיפות הנושא, ולכן הוא צפוי לקבל את ההחלטה – כבר בימים הקרובים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו