19 שנות מאסר נגזרו על מחבל – פצוע הפיגוע: "לא מספיק – הענישה חייבת להיות קשה יותר"

Gershon Elinson/Flash90

19 שנות מאסר נגזרו על מחבל – פצוע הפיגוע: "לא מספיק – הענישה חייבת להיות קשה יותר"

19 שנות מאסר נגזרו היום על המחבל שביצע פיגוע דקירה סמוך למערת המכפלה לפני כשנתיים, בו דקר צעיר יהודי ותקף עוד שניים. המחבל, שהינו קטין, הורשע בניסיון לרצח ובחבלה מחמירה של שני בני אדם

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בית המשפט הצבאי לנוער גזר היום (רביעי) 19 שנות מאסר על המחבל הקטין שביצע פיגוע דקירה סמוך למערת המכפלה לפני כשנתיים. המחבל דקר את מ', צעיר יהודי, ואז תקף את ק' – צעירה שהיתה עם מ' וכן ואדם נוסף שהיו במקום. הוא הורשע בניסיון לרצח ובחבלה בכוונה מחמירה של שני בני אדם.

בדיון שנערך היום בפני אב בית הדין סא"ל ראני עאמר ובפני השופטים רס"ן אבי וסטרמן ורס"ן שי פרבר, נגזרו על המחבל 19 שנות מאסר בפועל, וכן עונש מאסר על תנאי, קנס ופיצוי כספי למתלוננים.

נזכיר כי התקיפה אירעה לפני כשנתיים, סמוך למערת המכפלה בחברון. המחבל הקטין נשא עימו סכין בעלת להב של 8.5 ס"מ, וכשהבחין במ' ובק' צועדים יחדיו, דקר את מ' בגבו. הסכין חדרה לגופו של מ' לעומק של 6.5 ס"מ, ונשברה.

עובר אורח שהיה במקום הבחין במתרחש והחל לקרוא 'רוצח, רוצח', אולם המחבל המשיך לבצע תנועות דקירה כלפי מ' בעזרת קת הסכין, וכן הכה אותו בידיו. לאחר מכן עזב המחבל את מ' ורדף אחרי ק', הכה אותה, דחף אותה ומשך בשיערה. עובר האורח ניסה לחצוץ בין הצעירה למחבל, והחל להיאבק בו.

המחבל תקף גם את עובר האורח וגרם לו לחבלות בגב, בחזה, בראשו ובפניו, עד שכוחות הביטחון שהגיעו למקום השתלטו על המחבל. מ' הפצוע פונה לבית החולים שם עבר ניתוח להוצאת להב הסכין שהיה תקוע בגבו.

בדיון הטיעונים לעונש נגד המחבל שהתקיים לפני כחודשיים שטחו נפגעי העבירה בפני השופטים את הסבל הפיזי והנפשי שנגרם להם כתוצאה מהפיגוע. מ' וק', שהתחתנו חודשים ספורים לאחר הפיגוע, העידו על הקשיים המשותפים איתם הם נאלצים להתמודד מידי יום ביומו, הנובעים מההשלכות שהותיר עליהם הפיגוע. עובר האורח, נפגע העבירה הנוסף, איבד את אביו ואחיו בפיגוע ירי לפני כ28 שנים, מה שמחמיר את משמעות הפגיעה עבורו. כאמור, היום נגזרו על המחבל הקטין 19 שנות מאסר בפועל.

מ' וק', שנישאו חודשים ספורים לאחר הפיגוע, מסרו בתגובה "אנו מודים לארגון חוננו ולעו"ד חיים בלייכר שליוה אותנו מהרגע הראשון בכל התהליך הזה. אנו חושבים ששנות המאסר לא מספיקות ושהענישה חייבת להיות קשה יותר כלפי פיגועים מכל סוג שהם. העובדה שעדיין יש פיגועים מעידה על איכות העונש. אנו שמחים שביחס לענישה הקיימת היום המחבל קיבל מספר שנים גבוה בכלא, ומודים על כך לכל המעורבים במלאכה. מתפללים לשינוי אמיתי, שיהודים יוכלו להסתובב חופשי ללא פחד בכל מקום בארץ ישראל".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את נפגעי העבירה מסר "ביחס לפסקי דין שניתנו עד היום למחבלים קטנים ניתן לראות מגמת שיפור במקרה הזה. אנחנו עדיין חושבים שזה נמוך, כי מחבל שבא להרוג יהודים אסור שהוא ישתחרר כשעוד כוחו במותניו. צריך לדאוג שהוא יורחק מהחברה לצמיתות או קרוב לזה. אנחנו נמשיך עם נפגעי העבירה לפעול להחמרת הענישה יותר ויותר כלפי מחבלים, היות וזו אחת הדרכים להילחם בטרור ולמנוע אותו, בנוסף לעוד דרכים ועוד פעולות שצריך לנקוט כנגד המחבלים והסביבה שלהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture