Yonatan Sindel/Flash90

יאיר גולן: "אני מוכן לשבת למשא ומתן עם חמאס ואיראן – אין לי בעייה"

השמאל שובר שיאים חדשים, והיום היה זה הח"כ ממרצ שהצהיר כי אין לו כל בעייה לשבת למשא ומתן עם ארגון הטרור חמאס. על איראן אמר כי היה רוצה לשבת לדבר איתם - רק שהם אינם מוכנים. "כל אויב שאפשר לדבר איתו זה סימן חיובי"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן ממפלגת מרצ, התראיין היום (חמישי) ב'רשת ב". גולן הפתיע את המראיינים כשהצהיר כי הוא מוכן לעשות משא ומתן עם ארגון הטרור הרצחני חמאס. "הייתי רוצה לדבר גם עם האיראנים, רק שהם לא רוצים לדבר" אמר.

בתחילת הראיון הוא נשאל על התרגיל שביצעה הלילה האופוזיציה לקואליציה, ועל כך שהם הפילו מספר שעות לפני את החוק של אמסלם. "האמת שהלילה האחרון לא השאיר בי משקעים של תסכול ולא איזה גילה ודיצה של הישגים. עוד לילה מתיש בכנסת שמשקף את חוסר היכולת של האופוזיציה לעשות איזשהו שיתופי פעולה עם הקואליציה. עשיתי זאת בעברי כשהייתי באופוזיציה. במערכת דמוקרטית בריאה, האופוזיציה יודעת לנהל שיח משותף עם הקואליציה" טען.

סגן שרת הכלכלה עבר לתקוף בגסות את אמסלם. "הסיבה שעשינו תרגיל לאמסלם זה כי אין חבר כנסת יותר נבזי, גס וביריון ממנו. שרן השכל שהיא אדם יותר סביר העלתה את אותו חוק כמוהו להצבעה". גם על האופוזיציה בכללי היו לא הערות: "אם האופוזיציה הייתה מתנהלת בשפיות אז היא הייתה יודעת שהשכל גם מעלה חוק דומה ואין צורך להצביע על שני חוקים. יכולנו להצביע ביחד אופוזיציה וקואליציה".

במענה לעניין הפגישה של חבר הקואליציה, ח"כ מאזן גנאים (רע"מ) עם שייח' ראאד ס'אלח, תומך טרור שהשתחרר מהכלא – השיב גולן כי זה היה "מיותר". "מפגש מיותר. מה אני עוד יכול לעשות ולומר? אני מגנה את זה. אני מכיר את מאזן גנאים יותר מתמונה כזאת או אחרת, עוד מימיו כראש עיריית סכ'נין ואני כראש פיקוד העורף. הוא שגה שגיאה חמורה בפגישה עם סאלח – אבל אי אפשר לשפוט אותו רק על זה. הוא אביר השלום, והכי רוצה להגיע לפתרון. הפכו אירוע ללב הדיון הפוליטי" טען.

על הפגישה בין גנץ לאבו מאזן בביתו בראש העין, אמר כי "אני ממש מברך את בני על המפגש הזה. לא משנה אם אתה חושב שאבו מאזן הוא שותף או אויב, חשוב להיפגש איתו. לא משנה אם הוא אויב שלנו, כי מלחמה מביאה שכול וכאב". לטענתו מלחמה זה דבר גרוע. "גם כשפיקדתי על יהודה ושומרון ונלחמתי בכל הכוח במחבלים המתאבדים – המשכנו להיפגש כל העת עם מקבילינו הפלסטינים. זה תורם לביטחון ישראל, כל הזדמנות להוריד את גבוה הלהבות".

גולן נשאל על כך שהרי אבו מאזן דורש להעמיד את כל חיילי צה"ל לדין בביה"ד הבינלאומי בהאג, שזה כולל את גולן עצמו, אז איך אפשר להיפגש עם כזה אדם. "אפשר להיפגש עם כולם, גם עם האויב" השיב. המראיין שאל: "מה, הרי לא תיפגש עם חמאס". כאן גולן הפתיע כשאמר "למה לא? בוודאי שאני רוצה משא ומתן עם חמאס. כל אויב שאפשר לדבר איתו זה סימן חיובי. עדיף לדבר מאשר להילחם. עם איראן הייתי מוכן לדבר, רק שהם לא רוצים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חולה נפש.

תשב בבית סוהר.. יותר טוב…
[רק לחשוב שהבן האדם הזה היה סגן הרמטכ"ל וכמעט היה לרמטכ"ל…]

הוא צודק ברצון לשלום. אבל אנחנו יודעים שלא יכול להיות שלום בלי דרך תורה וריבונו של עולם. כי שלום אמיתי רק ריבונו של עולם יכול לעשות. הבה נתפלל שנזכה לעשות תשובה שלמה ויבוא משיח צדקנו במהרה בימינו ברחמים אמן. ואו אז נזכה לשלם בר קיימא ממנו יתברך…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture