בנט, לפיד וגנץ. צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90

ממשלה אחת, הרבה דעות: מה הציעו השרים לעשות בעזה כשהיו ביציע

לפני שקיבלו את המשוכות לידיים, לשרי הממשלה היו עמדות נחרצות • בנט לא קנה את תירוצי מזג האוויר, סער מאמין בפירוז, לפיד הציע טיל מונחה לבתי ראשי חמאס, גנץ הצהיר ש"הסבבים ימשכו" וסגנו מסכים למסור את שער הנגב

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

תושבי בני ברק שביננו בטח שמעו בשבת בבוקר את ה'בומים' שהגיעו מחופי תל אביב הסמוכה, אחרי 2 רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר המים שמול גוש דן. במוצאי שבת הם התבשרו ש'הבומים' היו בכלל מפגעי מזג האוויר, שהפעילו את משגרי הרקטות – כך לפחות תירצו גורמי הטרור העזתיים.

מי שפחות אהב את תגובת צה"ל אמש, שדיווח בדרמטיות על כך שתקף "שורת יעדי טרור במתחם לייצור רקטות ועמדות צבאיות של חמאס", הוא לא אחר מראש הממשלה נפתלי בנט. "התגובה הישראלית על ירי הטילים על תל אביב היא פתטית, צריך לומר את האמת", תקף.

לדבריו, "אני לא יכול לעלות על הדעת שפוטין היה מסביר לרוסים אחרי ירי טילים על מוסקבה שהאויב עשה את זה בטעות. יש לי בשורה: כדי שטילים ירו על תל אביב, מישהו צריך להציב משגר, מישהו צריך להטעין את המשגר, מישהו צריך לכוון את המשגר, ומישהו שעושה את כל הדברים האלה פשוט לא מפחד מישראל, זאת האמת".

טוב, בנט לא ממש אמר את הדברים האלה הבוקר בפתח ישיבת הממשלה, עכשיו יש לו גרסה קצת פחות קונקרטית לסיטואציה, אבל נראה שגם הפעם "ארכיון בנט" מטיב לדייק.

לכבוש או למסור?

עם שוך חגיגות חצי שנה לממשלה, ימים אחרי שצה"ל סיפר בגאווה על התקופה השקטה ביותר בגזרה הדרומית, כאילו שלא מדובר כבר במקרה השני בתוך שבוע, אחרי שעובד משרד הביטחון על הגדר נפצע קל בירי והתגובה הייתה כרגיל תקיפת עמדות ריקות – חזרנו לארכיון, לראות מה מציעים שרי הממשלה כפתרון למצב הביטחוני בדרום, ולכו תדעו, אולי הם עוד יממשו את ההבטחות, למרות חברות רע"מ בקואליציה.

למפלגת תקווה חדשה יש עמדה מגובשת בנושא, כך לפחות עולה מהמצע שלהם. "הבעיה המרכזית בעזה כיום היא שבחסות שקט זמני בונים החמאס והג’יהאד האיסלאמי תשתיות צבאיות ברצועה. עלינו לבלום את בניין הכוח של חמאס ולהחלישו בצורה אפקטיבית. בנוסף, יש להציב כיעד ארוך טווח את פירוז רצועת עזה תמורת שיקומה ופיתוחה הכלכלי".

לימינה, מפלגת מדף טרייה, אין מצע, או לפחות לא ניתן למצוא אותו ברשת, אז תסתפקו בהבטחות של מפלגת הימין חדש, עוד תחנה בה ביקר בנט. "ננקוט אגרוף של ברזל כלפי התגרות האויב והפעלת אלימות מצדו נגד מדינת ישראל ואזרחיה", הבטיחו.

שוסטר מבכים למסור את שער הנגב. צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90

"נפעל למניעת התעצמות האויב ובניית כוחו גם מעבר לגבול, כפי שפעל השר בנט לחשיפת מנהרות הטרור של חמאס והשמדתן במבצע "צוק איתן". הקם להורגך, השכם להורגו".

באתר 'יש עתיד' מצאנו הררי מילים. "החמאס, מתגרה בנו פעם אחר פעם וממרר את חייהם של תושבי הדרום. ישראל לא תסכים לאיום מתמיד על אזרחיה ורואה בטרור המנהרות והטילים התגרות גלויה שזכותה וחובתה להגיב עליהם בכוח צבאי". זה רק תמצית, תוכנית ממשית אין שם.

אבל באחת ממערכות הבחירות האחרונות ירד ח"כ יאיר לפיד, היום רה"מ חליפי ושר חוץ, לסיור בדרום והבטיח: "אנחנו עומדים פה מפני שהחמאס צריך לדעת שבפעם הבאה שירו טילים על אזרחי ישראל, אז ראשי החמאס במשמרת שלנו לא יקבלו מזוודות עם דולרים, הם יקבלו טיל מונחה לתוך הבית שלהם".

שותפו אז להנהגת כחול לבן, שר הביטחון כיום, בני גנץ, אמר בסיור: "אנחנו לא מתכוונים שההרתעה תישחק ושהסבבים ימשכו. בפעם הבאה שיקרה כאן משהו נוודא שזה יהיה הסבב האחרון. אנחנו לא נקבל הסדרה אלא נביא להכרעה צבאית של החמאס. אם צריך נפעל להוריד את ראשי חמאס. יהיה לנו תנאי כפול- שקט מוחלט והשבת הבנים. אם לא – נצא למערכה רחבה. לצה"ל יש את היכולת המבצעית לכל פעולה ולנו יהיה את האומץ לבצע".

ומה מציע סגן שר הביטחון אלון שוסטר, פעם ראש המועצה האזורית שער הנגב? "אני מוכן למסור את המועצה שלי לחמאס תמורת שלום" אמר לפני כמה שנים. לדבריו, "הסבא שלי שרד פוגרומים באוקראינה, אבא שלי שרד את האיום הנאצי, הגיעו לכאן בתור ציונים סוציאליסטים כדי להקים מדינת מופת – ולא כדי לקדש לא את שער הנגב, לא את נצרים ולא את העיר העתיקה בירושלים. שום דבר".

בנט שר הביטחון – זה הפתרון?

אולי בנט בכלל מאשים את שר הביטחון שלו, בני גנץ, במצב? "גנץ הוא חלומם הרטוב של אנשי חמאס", כתב באחת ממערכות הבחירות האחרונות. לדבריו, "אם לאנשי החמאס היתה זכות בחירה, הם היו מצביעים בשביל בני גנץ, גנרל ההססנות. האיש שדו״ח מבקר המדינה קבע נחרצות שכשל לחלוטין בטיפול במנהרות הטרור, האיש שהוציא תיקו עם חמאס לאחר 51 ימי דשדוש והססנות, האיש שהודה שהוא סיכן ביודעין לוחמי גולני למען מוסריות מזויפת – זה האיש שגם הקים מפלגת שמאל שמנסה לגנוב את דעתם של תושבי ישראל ומעז לחלק ציונים לאלו שפעלו לתקן את הנזק שהוא יצר. מוטב שיחזור לשתיקתו".

בינתיים גנץ חבר איתו באותה בממשלה, מנהל מו"מ עם יו"ר הרש"פ אבו מאזן, מארח אותו בביתו, ובנט שותק.

יכול להיות שהפתרון זה שיתחלפו. אולי כל הבעיה היא שבנט ראש הממשלה וגנץ שר הביטחון, אם המצב היה הפוך, כל צרותינו היו נפתרות. כי מה לא הבטיחו לנו אם בנט יהיה שר ביטחון? (דבר שכבר קרה למשך כחצי שנה בשלהי ממשלת נתניהו הקודמת קודמת).

יאיר גולן: "בנט מסוכן". צילום: יונתן סינדל/פלאש90

"אנחנו יכולים להיות הרבה יותר חזקים, יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות בתחום הלחימה בטרור. אני חושבת שזה יעבוד יותר אם בנט יהיה שר ביטחון", אמרה בכירה ימינה השרה איילת שקד, בעבר.

מי ששנתו בלילות כנראה נודדת הוא האלוף במיל' יאיר גולן, פעם סגן הרמטכ"ל, היום סגן שרת הכלכלה. "אני לא אשן בשקט כי דרכו של בנט אינה דרכי. אני לא מזדהה איתה וחושב שהיא מסוכנת. לכן אני לא תומך במינוי הזה", אמר על מינוי בנט לשר הביטחון. עוד תקף אז: "מבחינה אידיאולוגית אני חושב שהוא איש מסוכן לביטחון ישראל". מעניין מה הוא חושב היום, בלשכתו במשרד הכלכלה.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממשלת ישראל הנוכחית=משפחת חסרי החוליות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture