גרף ההדבקה בדרום אפריקה. מאת: Hbf878

מחקר במיליון נדבקים: הסיכוי לאשפוז מהידבקות באומיקרון נמוך בשני שליש מהדלתא

המחקר נעשה בבריטניה על ידי מכון MRC של אוניברסיטת קיימרברידג'. המחקר מצביע על כך שמחוסנים באופן מלא יזדקקו לאשפוז ב-80% פחות. בתוך כך, דרום אפריקה הודיעה על סיומו של גל האומיקרון בשטחה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מחקר חדש בהיקף חסר תקדים בבריטניה מראה כי הסיכון לאשפוז כתוצאה מהידבקות בווריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה נמוך בשני שלישים מזה של זן הדלתא.

המחקר, שתוצאותיו פורסמו על ידי המכון הבריטי לביטחון הבריאות בוצע בקרב יותר ממיליון נבדקים שנדבקו בשני הזנים, מה שהופך אותו למחקר הגדול ביותר שבוצע על התפשטות וריאנט האומיקרון. המחקר בוצע באמצעות מכון MRC של אוניברסיטת קיימברידג', והשתתפו בו כחצי מיליון נדבקים באומיקרון וכחצי מיליון נדבקים בווריאנט הדלתא.

כמו כן, נמצא במחקר כי מחוסנים במנה השנייה והשלישית נהנים מסיכוי נמוך ב-80 אחוזים להזדקק לאשפוז לאחר הדבקה באומיקרון לעומת אלו שלא התחסנו. הממצאים תואמים נתונים דומים שנחשפו לאחרונה בדרום אפריקה.

"תוצאות המחקר החדש שלנו עולות בקנה אחד עם עוד סימנים מעודדים שהתקבלו בשבועות האחרונים בנוגע לסיכון של הווריאנט. חשוב לציין כי עדיין מוקדם מדי להסיק מסקנות נחרצות באשר לרמת הסיכון לאשפוז הנשקפת מהווריאנט. עם העלייה ברמת ההדבקה בקרב בני ה-60 פלוס בבריטניה, עדיין ניתן לחכות לעומס משמעותי על בתי החולים", אומרת סוזן הופקינס, היועצת המדעית הראשית של סוכנות ביטחון הבריאות הבריטית.

בתוך כך, דרום אפריקה, המדינה שבה התגלה לראשונה וריאנט אומיקרון של נגיף הקורונה, סיפקה ביום חמישי שביב של תקווה לעולם כשהודיעה כי שיא גל התחלואה מאחוריה. ההודעה הגיעה ערב השנה האזרחית החדשה ויום לפני שהעולם מציין שנתיים להודעתה של סין לארגון הבריאות העולמי (WHO) על גילוי הנגיף החדש בעיר ווהאן, בירת מחוז חוביי.

לדברי פריד עבדאללה מהמכון הלאומי למחקרים רפואיים בדרום אפריקה, "המהירות שבה הגל הרביעי הגיע לשיא, בחסות האומיקרון, ואז התפוגג היא מדהימה. תוך ארבעה שבועות הגענו לשיא ואז ראינו ירידה חדה על פני שבועיים". עבדאללה הוסיף כי "זה היה דומה יותר לשיטפון בזק מאשר לגל. העלייה בתמותה הייתה קטנה מהצפוי ובשבוע האחרון אפילו שולית".

באמצע דצמבר הגיע הגידול היומי בתחלואה בדרום אפריקה ליותר מ-23 אלף מקרים ביום. אולם בשבוע האחרון נרשמה ירידה של 30% והממוצע המתגלגל היה 11.5 אלף מקרים מדי יום. 95% מכלל המאומתים לנגיף הקורונה במדינה אובחנו כנושאים את וריאנט אומיקרון, שהתגלה לראשונה בדרום אפריקה ובבוצואנה במחצית השנייה של חודש נובמבר.

בשבוע החולף נרשמה ירידה בשיעור התחלואה בכל המחוזות למעט שניים בדרום אפריקה, וירידה באשפוזים בכל המחוזות למעט אחד. אולם, יש לקחת בחשבון כי ייתכן שהירידה במספר הבדיקות שנערכו מדי יום בימים האחרונים השפיעה על הנתונים.

על רקע הירידה בתחלואה, בדרום אפריקה הפסיקו בשבוע האחרון לערוך חקירות אפידמיולוגיות לנדבקים וביטלו את ההנחיות לבידוד עבור מי שנחשפו לנדבקים מאומתים אך לא חוו תסמיני מחלה. אתמול אף הודיעה הממשלה על ביטול העוצר הלילי שהוכרז בסוף נובמבר, בין חצות לארבע לפנות בוקר.

עד כה התפשט וריאנט אומיקרון ליותר ממאה מדינות, והביא להדבקה גם של מי שחוסנו מפני נגיף הקורונה או נדבקו בעבר והחלימו — דבר שאמור היה לייצר בגופם נוגדנים. התפשטותו המהירה של הווריאנט הביאה לעומסים כבדים במערכות הבריאות של מדינות כמו בריטניה וארה"ב.

לפי מעקב של סוכנות הידיעות "רויטרס", בשבוע האחרון נרשם שיא של שנתיים במספר הנדבקים היומי בממוצע, בקנה מידה גלובלי. מעט יותר ממיליון נדבקים דווחו מסביב לעולם, בממוצע, בכל יום בין 24 ל-30 בדצמבר. מספר הנדבקים המצטבר בעולם כולו בנגיף הקורונה מפרוץ המגפה הגיע ליותר מ-285 מיליון ומניין המתים גבוה מ-5.7 מיליון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture