שער הניצחון בפריז. צילום: ג'יוגאנג וואנג

במסגרת המרוץ לנשיאות: מקרון הותקף על הצבת דגל האיחוד האירופי בשער הניצחון

ואלרי פרקס, מרין לה-פן ואריק זמור, המועמדים הימניים בבחירות הקרובות לנשיאות צרפת, תקפו את נשיא צרפת, שמולו הם יתמודדו, על הסרת הדגל הצרפתי # דגל האיחוד האירופי הוצב לציון כהונתה של צרפת בהנהגת האיחוד בחצי השנה הקרובה

הרשויות בצרפת הסירו בתחילת השבוע דגל של האיחוד האירופי שהוצב זמנית בשער הניצחון בפריז. זאת בעקבות ביקורת של פוליטיקאים מהימין שלפיה הנשיא הנוכחי עמנואל מקרון, שיעמוד לבחירה בבחירות ההולכות וקרבות, "מוחק" את הזהות הצרפתית.

הדגל הכחול הענקי הונף במקום דגל צרפת בערב השנה החדשה, לציון תחילת הנשיאות הצרפתית התורנית של מועצת האיחוד האירופי, שתימשך חצי שנה. שער הניצחון, המנציח את קורבנות מלחמותיה של צרפת, ואתרים היסטוריים אחרים כולל מגדל אייפל והפנתאון מוארים אף הם בצבעים כחולים עד סוף השבוע.

אך יריביו מימין של מקרון בבחירות לנשיאות, שיתקיימו בעוד ארבעה חודשים, טענו כי הסרת דגל הטריקולור הצרפתי היא עלבון למורשת של צרפת ולווטרנים שלה. "להנהיג את אירופה כן, למחוק את הזהות הצרפתית לא!", כתבה ואלרי פקרס, מועמדת המפלגה השמרנית לנשיאות. לפי הסקרים, היא עשויה להיות היריבה המרכזית של מקרון בבחירות הקרובות. היא הפצירה בו להחזיר את דגל צרפת. "אנחנו חייבים זאת לחיילים ששפכו את דמם עבורו", אמרה.

מועמדת הימין הקיצוני מרין לה פן, שהבטיחה להגיש תלונה למועצת המדינה, בית המשפט העליון בצרפת לעניינים מנהליים, גינתה גם היא את המהלך, בעוד אריק זמור, איש תקשורת ימני קיצוני שעתיד להתמודד גם הוא על הנשיאות, כינה את המעשה "עלבון" למי שהקריבו את חייהם למען צרפת.

לה פן תיארה את הסרת דגל האיחוד האירופי בתור "ניצחון פטריוטי גדול", וטענה כי "התגייסות מאסיבית" אילצה את מקרון להתקפל. ואולם, גורם רשמי בארמון הנשיאות אמר שהסרת הדגל בשעות הבוקר המוקדמות הייתה "בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן". הגורם התעקש שבניגוד להארת האתרים המרכזיים בצרפת באור כחול, הדגל היה אמור להיות בשער הניצחון למשך יומיים בלבד.

השר לענייני אירופה, קלמנט בון, שהאשים את מתנגדיו של מקרון ב"רדיפה נואשת אחר המחלוקות העקרות של הימין הקיצוני", הכחיש אף הוא שמדובר ב"התקפלות". "אנחנו מחבקים את אירופה, אבל זה לא מוריד שום דבר מהזהות הצרפתית שלנו", אמר לתחנת הרדיו "פרנס אינטר".

גורם בלשכת הנשיאות, שדיבר בעילום שם, אמר כי אין תאריך מסוים להשבת הדגל הצרפתי לשער הניצחון, אך ציין כי הוא לא היה מוצב באופן קבוע במקום.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו