ברקע המו"מ בווינה: חמשת המעצמות הבטיחו כי נשק גרעיני לא יבוא לידי שימוש

בעוד הרוסים תובעים מארה"ב לעמוד בהסכם להורדת מספר ראשי הגרעין והמעצמות דנות בהסכם גרעין עם איראן, המעצמות מבטיחות שהן מחזיקות בנשק להרתעה בלבד. נציגי המעצמות ואיראן נמצאים כעת בווינה במאמץ לחזור להסכם הגרעין המקורי מ-2015

במסמך תחת הכותרת "למנוע מלחמה גרעינית ומרוץ חימוש", חמש המעצמות הבטיחו לשים את הנושא בראש סדר העדיפות שלהם והדגישו: "אנו מחשיבים את ההימנעות ממלחמה בין מדינות בנשק גרעיני והפחתת סיכונים אסטרטגיים כאחריותנו העיקרית".

"אנו מאשרים שאי אפשר לנצח במלחמה גרעינית ולעולם אסור להילחם בה. מכיוון שלשימוש בנשק גרעיני יהיו השלכות מרחיקות לכת, אנו גם מאשרים שנשק גרעיני – כל עוד הוא ממשיך להתקיים – צריך לשרת מטרות הגנה, להרתיע תוקפנות ולמנוע מלחמה", הוסיפו מדינות ה-P5 הכוללות את ארה"ב, סין, רוסיה, בריטניה וצרפת.

יתר על כן, להצהרה יש מסר הנראה מכוון נגד הרפובליקה האסלאמית של איראן, ניסיון בין השורות לצנן את שאיפותיה הגרעיניות ולהפעיל עליה לחץ, כשבמקביל הצדדים נושאי ונותנים בשעות אלה בווינה.

כזכור, נציגי המעצמות ואיראן נמצאים כעת בווינה במאמץ לחזור להסכם הגרעין המקורי מ-2015, במה שמסתמן כניסיון האחרון לאחר שמונה סבבים של כישלון.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו