Tomer Neuberg/Flash90

החיסון הרביעי יעיל? מובילת המחקר: "בינתיים אין הגנה עודפת"

מובילת המחקר לחיסון הרביעי חושפת נתונים ראשוניים: "כמות הנוגדנים חוזרת לרמה שהייתה אחרי החיסון השלישי, לא מעבר. זה נחמד אבל זה לא מה שאנחנו מצפים מבוסטר" • "אני לא בטוחה שהערך אליו הגענו יבלום מספיק הדבקות"

"לא בטוחה שהחיסון הרביעי יבלום את ההדבקות" – כך אומרת היום (רביעי) מובילת המחקר בנושא במרכז הרפואי שיבא בראיון שהעניקה לגלי צה"ל. זאת, למרות שמבצע החיסון הרביעי בישראל כבר החל, ורבים כבר ממתינים בתור.

היא שיתפה כי 154 עובדי בית החולים שיבא, בני 30 ומעלה, משתתפים במחקר על החיסון הרביעי. "הם קיבלו את המנה הרביעית אחרי ארבעה חודשים לפחות מהמנה השלישית. הבשורה החשובה היא שלא ראינו תופעות לוואי חריגות – אפילו קצת פחות מהפעמים הקודמות".

בנוגע לעלייה בכמות הנוגדנים, פרופ' רגב יוחאי פחות מתלהבת. "כעבור שבוע אנחנו רואים עלייה של פי 5 בכמות. כמות הנוגדנים חוזרת לרמה שהייתה אחרי החיסון השלישי, לא מעבר. זה נחמד אבל זה לא מה שאנחנו מצפים מבוסטר".

"החיסון מומלץ, אך תלוי למי, ואני שמחה שמשרד הבריאות אפשר את החיסון לאוכלוסיות בסיכון ובבתי אבות", אמרה הפרופסור. כרגע, החיסון הרביעי אינו מאושר לכלל האוכלוסייה אלא רק לאלו שנמצאים בסיכון או למבוגרים.

לדבריה, "אם זה נותן בדיוק את מה שנתן החיסון השלישי – המשמעות היא שבעוד ארבעה חודשים הנוגדנים יירדו שוב, ובכך זה לא ישיג את המטרה. אני לא בטוחה שהערך שאליו הגענו יבלום מספיק הדבקות. יש פה הרבה סימני שאלה וצריך לומר את זה: כרגע אין לנו תשובות ברורות".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו