Yonatan Sindel/Flash90

המהלך שיבטיח שלפיד יהיה ראש הממשלה: העברה מוקדמת של תקציב דו-שנתי

המהלך שמקודם על ידי זאב אלקין יאפשר בעצם לממשלה לשרוד עוד שנתיים, בעזרת תקציב דו-שנתי מוקדם מהתאריך המקורי. למהלך יש תקדים בממשלת נתניהו שביצעה אותו לצורך הישרדותם הפוליטית • וגם: האם בנט ולפיד תומכים?

על רקע הקשיים של הקואליציה בכנסת, הם יוזמים מהלך אסטרטגי שאמור להבטיח את כניסתו של יאיר לפיד לכנסת. כך דווח הערב ב'חדשות 12. על פי הדיווח של עמית סגל, בניסיון להבטיח את הישרדות הממשלה ואת קיום הרוטציה, הקואליציה מתכוונת לקיים את ההצבעות על תקציב השנים 2023 ו-2024 כבר בעוד 4 חודשים.

מי שעומד מאחורי המהלך המפתיע הוא השר זאב אלקין, והמטרה היא לגרום לחברי הכנסת והשרים בקואליציה להצביע על התקציבים בעד בשנה הראשונה, כשכולם עדיין 'רוצים לחמם את הכיסא', ולא להביא את ההצבעה על התקציב רק בשנה הבאה או אפילו בעוד שנתיים כשכבר סוף הקדנציה נראה באופק – דבר שיכול לגרום להתפוררות הממשלה.

המשמעות המיידית היא שאם התקציב המורחב לשנתיים הקרובות יעבור – כניסתו של יאיר לפיד למשרד ראש הממשלה תהיה מובטחת. המהלך מגיע על רקע הקשיים של ניר אורבך, יום טוב כלפון ושאר ח"כים להצביע עם הממשלה. יש לכך תקדים בממשלת נתניהו שהעבירה גם כן תקציב דו-שנתי מאותם טעמים, כדי שהממשלה תשרוד.

הצורך לתקציב המורחב, מעבר לסוגייה הפוליטית הוא גם הסוגייה הכלכלית כשצריך להכין רפורמות. לגבי תמיכת ראשי הקואליציה – יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן צפוי לתמוך. ראש הממשלה נפתלי בנט ורה"מ החליפי יאיר לפיד כבר הודיעו כי הם תומכים במהלך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו