הרופאים מרגיעים: "בתי החולים לא יקרסו, ערוכים לגל החמישי"

משרד ההגנה הסיני

הרופאים מרגיעים: "בתי החולים לא יקרסו, ערוכים לגל החמישי"

שישה מנהלי בתי חולים ברחבי הארץ מודים שהתפרצות האומיקרון יצאה משליטה, אך הם אינם חוששים מכישלון בהתמודדות עם הווריאנט. מנכ"ל סורוקה: "הציבור צריך להתנהג באחריות, אבל לא כולם עושים זאת"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

עלייה בנדבקים, עלייה בבידודים, תחילתה של מלחמה. הכותרות בשבועות האחרונים מציגות תחזיות אפוקליפטיות של עשרות אלפי חולים בזן האומיקרון, תחזיות שמזכירות את ימי חוסר הוודאות של תחילת המגיפה. בראיון ל'ישראל היום' מנהלים של בתי חולים גדולים ברחבי הארץ אומרים כי על הגל הזה הם יוכלו להשתלט.

המנהלים יוצאים נגד תחושת הבהלה ומדגישים כי אף שנראה שווריאנט האומיקרון יצא משליטה, ולמרות השינויים היומיומיים בהנחיות, מערכת הבריאות צברה מספיק ניסיון וידע כדי להיות ערוכה לטפל במלחמה הזו, ארוכה ככל שתהיה.

לצד האופטימיות, הם מזהירים ממחסור במיטות טיפול נמרץ, שעלול להיות מורגש במקרה של עלייה אדירה במספר הנדבקים והמאושפזים, משחיקה של הצוותים הרפואיים ומחוסר האחריות של הציבור, שלטענתם לא מקפיד על עטיית מסיכות ושמירה על ריחוק חברתי.

ששת המנהלים שעימם שוחחו בעיתון הם: ד"ר ערן רוטמן, מנכ"ל בית החולים בילינסון בפתח תקווה; ד"ר שלומי קודש, מנכ"ל בית החולים סורוקה בבאר שבע; פרופ' יורם וייס, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה בירושלים; ד"ר ירון מושקט, מנכ"ל בית החולים מאיר בכפר סבא; פרופ' מסעד ברהום, מנכ"ל המרכז הרפואי לגליל – נהריה, שבמקביל לניהול בית החולים הוא גם חבר בוועדה המייעצת למנכ"ל משרד הבריאות למיגור הקורונה במגזר הערבי; ונדב חן, מנכ"ל בית החולים לניאדו בנתניה.

ד"ר מושקט אומר כי: "כבר שמעתי הערכה שלפיה יהיו 50 אלף מאומתים ביום. אני לא חושב שנגיע לזה, אבל גם אם כן – אם נשלח את כולם לבידוד, המדינה לא תוכל לתפקד. לכן, אנחנו ערוכים לדגום את הצוות בהיקפים גדולים. זה מקשה את העבודה, אבל בשלב זה, בתחילתו של הגל, אנחנו מסוגלים להתמודד עם המצב. אם וכאשר תהיה עלייה חריגה במאומתים לקורונה בקרב האוכלוסייה, אין לי ספק שתהיה גם עלייה בקרב אנשי הצוות, וזו בעיה. כמה שמתמגנים, אי אפשר למנוע לחלוטין הדבקה של עובדים".

ככל שמצטבר מידע על וריאנט האומיקרון, עולה הסברה כי מדובר בזן מידבק מאוד, אבל פחות קטלני מהדלתא. לדברי פרופ' וייס, "מספר החולים במצב קריטי עולה באיטיות, כי הזן הזה מידבק יותר, אבל פחות אלים. אין ספק שככל שיהיו יותר נדבקים, כך נראה יותר חולים במצב קשה שדורשים אשפוז. אבל אם היינו רואים כמות כזו של נדבקים בזן הדלתא, היינו במצב גרוע מאוד. מי שמפתח מחלה קריטית הם בעיקר לא־מחוסנים. ככלל, סטטיסטית, חולים שמחוסנים פעמיים, ובוודאי שלוש פעמים, מקבלים הגנה משמעותית מפני מחלה קריטית".

ד"ר רוטמן סבור כי "כנראה בסופו של דבר תתפתח חסינות עדר, כתופעה נלווית לחיים לצד הנגיף. אצלנו בבית החולים אין לחץ ואין פאניקה, כי אין סיבה ליצור בהלה. יש מוכנות, ואיתה נתמודד עם הגל הזה. כל גל הביא איתו את הייחודיות שלו, ודין האומיקרון אינו כדין הדלתא. מבחינתנו כבית חולים, הזן הזה ישפיע על בית החולים בשל מספר המאומתים שמגיעים אליו מסיבות אחרות ומתגלים כמאומתים, ולא מבחינת החולים קשה".

לדברי ד"ר קודש, המצב החדש דווקא מחייב זהירות יתרה של האזרחים. "גם אם הממשלה לא החלטית, הציבור צריך להתנהג באחריות. זה כואב כשאנחנו רואים חלק מהציבור סביבנו שלא מבין את החלק שלו במניעת מגיפה, שלא מקפיד על עטיית מסיכות, על ריחוק חברתי, שלא נמנע מהתקהלויות. הטיעון הזה שלפיו 'מותר' ללכת למסיבות או להופעות או לכל מקום סגור אחר, הוא נוראי. גם לאזרחים יש אחריות, והתחושה היא שחלק מהאזרחים מתנהגים בחוסר אחריות, בלי לחשוב על האנשים שנשארים לשלם את המחיר אחר כך – החולים והמטפלים", אמר. "אני אוהד את הפועל באר שבע והולך לכל המשחקים שלהם, אבל בניהול הסיכונים שלי בחרתי שלא ללכת למשחק. כל אחד צריך לעשות את ניהול הסיכונים שלו, ולא להיות תלוי במה שאומר שר זה או אחר בשעה 20:00".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם "מרגיעים" כי הזרימו אליהם כסף.

גם אם יהיו עומסים ואנשים ימותו כתוצאה מזה הם לא יפרסמו כלום, זאת היתה חלק מהעסקה שלהם.
חבל שאתם משתפים עם זה פעולה ובעלי זיכרון קצר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture