Yonatan Sindel/Flash90

צעיר חרדי הותקף באלימות על ידי המשטרה; אייכלר דורש דיון דחוף בכנסת

המקרה המזעזע התבצע מול המצלמות. מהרגע שבו חיים מזרחי בסך הכול ניגש להעיר הערה קטנה לבלשי המשטרה - ומיד אחר כך הוא הותקף באגרופים על ידם. "שמו אותי על רצפת הניידת ונתנו לי אגרופים" שחזר. כעת אייכלר דורש דיון בכנסת

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ח"כ ישראל אייכלר יגיש לנשיאות הכנסת הצעה דחופה לדון באלימות השלטונית, המסכנת חיי אזרחים תמימים. הצעתו של אייכלר מגיעה בעקבות מקרה מזעזע שהתרחש אמש (רביעי) במהלך הפגנה ברחוב מלכי ישראל בירושלים.

במקרה המזעזע, שתועד באמצעות מצלמות של עוברי אורח ומצלמות אבטחה באזור, עברו מספר בלשי משטרה עם רכבם בין שני רכבים – וכתוצאה מכך 'שפשפו' את אחד הרכבים. חיים מזרחי, בחור צעיר ששהה בסמוך וראה את המקרה, ניגש להעיר לשוטרים כי זה מעשה לא ראוי.

כשחיים התקרב לרכב הבלשים ביחד עם חברו, הם קפצו החוצה – והחלו להכות אותו ללא סיבה. בתיעוד נראה חיים מנסה להתגונן מפני המכות הבלתי-צפויות, אך במקום שהבלשים יעזבו אותו במנוחה הם גררו אותו בכוח רב לרכב המשטרתי הסמוי.

במשך מספר שעות לא היה ידוע מה עלה בגורלו, אלא שהבוקר התקיים דיון בבית המשפט – בה ניסתה המשטרה לדרוש את הארכת מעצרו של חיים בתואנה כי "הוא תקף שוטרים". השופטת שצפתה בתיעודים הזדעזעה מהמקרה, והורתה לשחרר אותו במידיית לאחר שנעצר על לא עוול בכפו.

לאחר שחרורו סיפר חיים בדמעות את אשר התרחש עמו לאחר המעצר האלים, מעצר בו הוא שהה במשך לילה שלם. "אני לא חושב שזה בסדר לתת ככה לשוטרים בלבוש אזרחי לפוצץ אזרח במכות". "אני בסך הכול בן אדם" סיפר חיים בדמעות. "לא עשיתי כלום, אפשר לאזוק אותי – אבל לשבור לי את העצמות?".

חיים סיפר כיצד לאחר שהוכנס בכוח לניידת המשטרה הסמויה – הוא עבר השפלה והתעללות נוספת. "הם שמו אותי על רצפת הניידת ודרכו עלי. נתנו לי אגרופים וצחקו. זה הכי משפיל שיש בעולם. הבלש צחק עם הנהג מקדימה 'הנה תפסנו עוד אחד' תוך כדי שהוא נותן לי אגרופים".

"בתחנת המשטרה ביקשתי כוס מים ובמשך כל הלילה לא הביאו לי, רק צחקו עלי. זה הכי משפיל שיש. עשר שעות הושיבו אותי על כיסא ופשוט לא התייחסו אלי. גם לעורך דין שלי לא נתנו להיכנס, אפילו שהוא הראה להם תיעודים. השוטרים ידעו שאני צודק ולא עשיתי כלום" סיפר.

כאמור, ח"כ אייכלר דורש על כך דיון מיוחד בכנסת. "הבחור לא ידע שהם שוטרים, אבל הם ידעו שהוא חרדי. קו ישיר מחבר בין ההתייחסות של יאיר גולן על המתנחלים כ"תתי-אדם שצריך לגרשם בכוח" ואמירותיו של שר האוצר איווט ליברמן "לקחת את החרדים במריצות אל המזבלה", לבין מה שקורה בשטח בכל מפגש בין שוטר אלים לבין מתנחל או חרדים חסרי זכויות האדם" האשים אייכלר.

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך פעילות השוטרים ולאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה שלא הואילה, פעלה המשטרה תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר במטרה להפסיק את ההתפרעות האלימה במקום. במהלך הפרות הסדר נעצרו שמונה חשודים בגין גרימת נזק והפרת הסדר הציבורי. מאז אתמול אנו עדים לתיעודים חלקיים שלא משקפים את הפרת הסדר הממושכת והאלימה שהייתה במקום".

עוד מסרה המשטרה: "ככל שיש טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו לשמירת החוק והסדר, הרי שהם יבדקו ע"י הגורמים המוסמכים לכך כמקובל. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, ונדליזם והתפרעות אלימה בניגוד לחוק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
3 1 הצבעה
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איי

שוטרים של כזה . רק נגד יהודים וביותר נגד חרדים . נגד ערבים ועבריינים הם חלשים . אבל נגד חרדים ומתנחלים הם מתאכזרים כי יש להם מפכ"ל טיפש מעורער בנפש

אכזריים

זה דבר מזעזע מה שקרה אני מכירה את חיים הוא נשמה הכי טובה ומה הוא עשה הוא ניגש להעיר לשוטרים וככה עשו לו איזה משטרה אני חושבת שמה שעשו לו זה דבר הכי גרוע שקים איכס איזה משטרה מגילה

מה יהיה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture