Olivier Fitoussi/Flash90

נתוני משרד הבריאות: לקראת שבירת שיא שלילי חדש של תחלואה?

הבוקר נשבר שיא התחלואה מאז פרוץ הקורונה במדינת ישראל מלפני שנתיים. אלא שמניתוח הנתונים עולה כי ייתכן והשיא יישבר שוב פעם • וגם: סוג המאושפזים במצב קשה בבתי חולים מוכיח - החיסון יעיל ביותר נגד הקורונה

לקראת שבירת שיא חדש? על פי הנתונים שפרסם הערב (חמישי) משרד הבריאות, עולה כי כמות המאומתים לנגיף הקורונה היום חצתה את ה-11 אלף, וייתכן כי מחר בבוקר יישבר שיא שלילי חדש של תחלואת קורונה בישראל.

נכון לשעה 21:45 התגלו 11,277 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה בקרב אזרחי ישראל. שיעור הבדיקות החיוביות שובר אף הוא שיא שלילי חדש מאז לפני ארבעה חודשים – והערב הוא עומד על 8.16 אחוזים של בדיקות חיוביות מכלל הבדיקות שהתבצעו היום.

העלייה בתחלואה מושפעת ישירות מווריאנט האומיקרון, שעל פי מחקר שהתפרסם הערב עולה כי הוא הווירוס הכי מדבק בהיסטוריה, שהתפשט הכי מהר ברחבי העולם. עם זאת, העלייה החדה בתחלואה לא משפיעה כל כך על התחלואה הקשה שנשארת יחסית יציבה.

על פי הנתונים של משרד הבריאות, כיום מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ 133 ישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות, כי רובם של המאושפזים אינם מחוסנים בכלל. 61% – זה הנתון בקרב החולים הקשים שאינם מחוסנים בכלל. מניתוח הנתונים עולה כי החיסון יעיל יותר בקרב האוכלוסייה שמתחת לגיל 60 – ולכן 90 אחוזים מחתך האוכלוסייה הזה שמאושפזים במצב קשה כן אינם מחוסנים נגד נגיף הקורונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו