Olivier Fitoussi/Flash90

'מזנקיור', התרופה שתילחם על חיי החולים הקשים שנדבקו בקורונה – בדרך לאישור

התרופה מצטרפת לתרופות שפיתחו בחברות פייזר ומרק נגד נגיף הקורונה. אלא שבניגוד לשאר שמיועדות למנוע התדרדרות למצב קשה, התרופה החדשה של 'בונוס ביוגרופ' מיועדת להילחם על חיי החולים הקשים ולמנוע מהם להיתדרדר למוות

כלי נוסף במלחמה נגד נגיף הקורונה – בדרכו להיות מאושר: הבוקר (שני) נחשף כי חברת התרופות 'בונוס ביוגרופ' הגישה בקשה לאישור חירום לתרופה שעוזרת לחולי קורונה שמאושפזים במצב קשה. התרופה שפיתחו ב'בונוס ביוגרופ', חברה ישראלית שממוקמת בחיפה, קיבלה את השם 'מזנקיור'. כך דווח ב'חדשות 12'.

בחודש שעבר פרסמה 'בונוס ביוגרופ' את תוצאות הניסוי שערכה, ולפיהם עלה כי התרופה הפחיתה את סיכויי התמותה של חולי קורונה שהגיעו למצב קשה – ב-68%. עוד עלה, כי התרופה קיצרה את תקופת האשפוז של חולי קורונה שהגיעו למצב קשה – בשמונה ימים בממוצע, קיצור של 45% ממשך כלל זמן האשפוז. התוצאות מתייחסים לשלב השני של הניסוי ובו השתתפו 50 חולי קורונה קשה. התרופה 'מזנקיור' אושרה כבר לטיפול בחולים קשה, אך כעת מעונינים בחברה לקבל אישור קבוע.

ההבדל בין 'מזנקיור' לבין שאר התרופות נגד קורונה שכבר היום נמצאות בשימוש – כגון פקסלובידק של פייזר ומולנופירוויר של מרק, הוא שבניגוד להם שמעניקים טיפול הרפואי לחולי קורונה במצב קל ומונעות מהם התדרדרות לאשפוז במצב קשה – 'מזנקיור' נלחמת על חיי החולים הקשים. עד כה, על אף שאר התרופות היו צריכים בבתי החולים להילחם על חיי המאושפזים במצב קשה שנדבקו בקורונה, וניסו לייצב את מצבם עם מתן חמצן או בחיבור לאקמו במידת הצורך. אלא שכאמור, התרופה החדשה מיועדת למצב הזה.

רווח מיידי שיקבל בתי החולים מהתרופה הוא קיצור משך זמן האשפוז הממוצע של החולים קשה, דבר שיסייע בהפחתת העומס בבתי החולים. הסיבה לדחיפות של 'בונוס ביוגרופ' לקבל את אישור החירום, הוא שאומנם התרופה נמצאת לפני השלב השלישי והאחרון של הניסוי, אבל לנוכח העלייה הצפויה במספר החולים קשה – החליטו בחברה להגיש אישור לשימוש חירום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו