הח

Yonatan Sindel/Flash90

הח"כים מגיבים: "רשעותו של ליברמן הובנה אצל בית המשפט העליון"; ליברמן זועם

אחרי ההחלטה של בג"ץ, שנחשבת לדרמטית עם דחיית גזירת המעונות - השרים וחברי הכנסת ממהרים להגיב. בזמן שליברמן שיזם את ביטול הסבסוד זעם, דווקא ח''כ סילמן תמכה: "מבינים את חשיבות וערך לימוד התורה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר הפסיקה הדרמטית היום (רביעי) של בית המשפט העליון, ולפיה גזירת ביטול סבסוד מעונות היום למשפחות האברכים לא תתחיל השנה מאחר והיא אינה עומדת בכללי המשפט הסבירים – הפוליטיקאים מגיבים. שר האוצר אביגדור ליברמן, שיזם את ביטול הסבסוד, זעם.

סיעת ש"ס הגיבה לפסיקת בג"ץ: "ההחלטה המבורכת של בית המשפט העליון לבטל את גזירת המעונות בשנה הנוכחית, מהווה אות קלון לממשלה ועדות נוספת לאופן השרירותי והמתעמר של שר האוצר ליברמן כנגד נשות האברכים. הוכח כי ליברמן פעל מתוך שיקולי נקמה פוליטיים ולהיטות לפגוע בלומדי התורה, כאשר אפילו את זמן ההיערכות המינימלי לא ניתן להם."

עוד מסרו בש"ס, כי "אנו מקווים כי פסיקה זו תסלול את הדרך לביטולה הסופי של הגזירה ולהסרת החרפה על מהלך שכולו עיוות הצדק והתעמרות קשה בנשים היוצאות לעבודה. סיעת ש"ס תמשיך להיאבק בכלים המשפטיים ובכל האמצעים כדי לטרפד את גזירות הממשלה, בתקווה שעד השנה הבאה היא תיפול".

ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה, הגיב להחלטת בג"ץ: "אני שמח שגם שופטי בג"ץ הבינו שהרשעות של ליברמן נגד ילדי האברכים אינה ראויה ויש לדחותה. נמשיך להיאבק למען רווחת הילדים ועד לשנה הבאה, נזכה שתיפול ממשלת הזדון הרעה הזו, שפוגעת בערכי הדת והמסורת, מעלה את יוקר המחיה, ונוהגת באטימות וללא חמלה כלפי האוכלוסיות החלשות".

ח"כ יעקב אשר הגיב אף הוא: "אפילו שופטי בג"ץ הבינו שהצעד הברוטלי של ליברמן נגד האמהות החרדיות לא עומד בשום מבחן חוקי והגיוני וזרקו אותו מכל המרדגות, אני מברך את ארגון אמת ליעקב והעותרים על עבודה משותפת ונחושה נגד הגזירה הדרקונית הזו. בעזרת השם, עד שנה"ל הבאה הממשלה הרעה הזו תחלוף מן העולם יחד עם שלל גזירותיה".

כאמור, שר האוצר שיזם את הגזירה – הגיב בזעם. "אנחנו מצרים על החלטת בג"ץ בעניין שינוי הקריטריונים לקבלת סבסוד על מעונות יום שפוגעת באזרחי המדינה שמשרתים בצה"ל, עובדים ומשלמים מסים" כתב יו"ר ישראל ביתנו בחשבון הטוויטר שלו. "נמשיך לפעול בכל הכוח לשילוב כל אזרחי המדינה בשוק התעסוקה" הוסיף ליברמן.

חברת הקואליציה, ח"כ עידית סילמן מימינה, הגיבה אף היא – אלא הפוך מליברמן: "אני מברכת על החלטת בג"ץ בדבר הדחייה על הפסקת הסבסוד למעונות היום. נמשיך בניהול מו"מ מול האוצר ברוח טובה ובהידברות, כפי שעשינו באינטנסיביות בחודשים האחרונים, כל זאת מתוך הבנת החשיבות והערך של לימוד התורה ומתוך רצון למנוע ממשפחות צעירות להיכנס למעגל העוני. יחד נביא פתרון מוצלח".

נשות האברכים בציונות דתית, שהצטרפו אף הן במאבק נגד הגזירה, הגיבו כי "שופטי בג"ץ נהגו בשכל ישר, אך מבחינתנו הם עשו את המובן מאליו. הם הבינו שההחלטה הזו נלקחה במטרה לחנך אותנו, בגסות, בחוסר רגישות, ובתחושה קשה שהמהלך הזה נועד לפגוע בעולם התורה".

בנוסף הן תקפו את מפלגת ימינה: "בניגוד לשופטי בג"ץ, חברי ימינה, שהיו יכולים מזמן לסיים את הסאגה הזו, הביעו בעיקר הזדהות אך לא עשו צעד משמעותי בכדי לעזור, וטרם הוכיחו את הרצינות שלהם בהשגת מתווה הוגן. כל חודש שעובר מבחינתנו זה לחתוך בבשר החי. משפחות התמוטטו כלכלית. זהו מאבק על הקיום ועל איך להתחיל את החודש".

"מעבר לנושא הכלכלי, זהו מאבק על הכבוד ועל הזהות הלאומית. עד עכשיו ליברמן הוכיח שהוא זה ששולט בממשלה. ליברמן מצליח להשליט פחד על חברי ימינה, שברצותם יכולים לנער את הקואליציה על נושא כזה. לשמחתנו בג"ץ נתן לנו מרווח נשימה להמשיך להיאבק במישור הפוליטי.
אבל זו גם שעת מבחן לימינה, שהגיע הזמן שיחליטו – אתם עם ליברמן או עם תורת ישראל?"

מעורכי הדין אוריאל שטרן, יונתן פלדמן ושמואל מקלב, שייצגו את העותרים כנגד הגזירה, נמסר כי: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט לקבל את עמדתנו הבלתי מתפשרת כפי שהובאה על ידינו ובהרחבה בעתירה ובמהלך הדיונים בבית המשפט, על העדר הצדקה לתחולה מיידית של ביטול סבסוד המעונות".

עורכי הדין הוסיפו בקריאה לליברמן. "אנו קוראים לשר האוצר לקבל החלטות בענייניות במקצועיות ועל פי כל כללי המשפט המנהלי ולא בשרירות או מתוך שיקולים זרים. ככל והדבר לא ייעשה לא נהסס גם בעתיד לפנות לערכאות המתאימות לקבלת סעדים נוספים" אמרו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture