Yonatan Sindel/Flash90

הבכירה חשפה את ההטעייה של משרד הבריאות בנתונים וזכתה להתקפה: "תאוות פרסום"

פרופ' מטות מבית החולים איכילוב חשפה שנתוני התחלואה מטעים "מדווח לכם על שני מטופלים קשים אצלנו - אחד אחרי תאונת דרכים קשה והשני בגלל דימום למוח". משרד הבריאות תקף: "התנהלותה מעלה חשש שתאוות פרסום גוברת על אחריות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

פרופ' עידית מטות מבית החולים איכילוב טענה הערב (מוצ"ש) שנתוני התחלואה מטעים ודרשה להקל משמעותית במדיניות למאבק באומיקרון. בתגובה, משרד הבריאות תקף את דבריה שאף שותפו ברשתות החברתיות של בית החולים. במשרד הבריאות אמרו כי דבריה נובעים מתאוות פרסום שגוברת לעיתים על האחריות הנדרשת. במשרד הוסיפו כי השימוש בעמוד הרשמי של בית החולים הממשלתי להבעת עמדה אישית הוא פסול ואסור.

פרופ' מטות, מנהלת מערך ההרדמה, הכאב, וטיפול נמרץ באיכילוב, אמרה כי מה שמנהל את מקבלי ההחלטות בקורונה זה "חרדה ותחושת פחד". הפרופ' הבכירה טענה ש"לאומיקרון יש יכולת נזק מזערית". לדבריה, "המספרים שמראים לנו של חולי קורונה בבתי החולים, קלים (ברובם הגדול) וקשים כאחד, יש להם קורונה אבל ברובם הגדול אינם מאושפזים בגלל קורונה",

היא טוענת שמדובר ברוכבי קורקינט שנפצעו ומטופלים אחרים: "מדווח לכם על שני מטופלים קשים אצלנו בטיפול נמרץ אבל האמת היא שהם לא מאושפזים בגלל קורונה, אחד אחרי תאונת דרכים קשה והשני בגלל דימום למוח".

מטות המשיכה להאשים את משרד הבריאות בהטעיה דרך נתוני התחלואה וכתבה: "מה כן יש? חולים עם שפעת שמונשמים. את החולים האלה לא סופרים ומפרסמים. אלה חולים שמידי שנה מאות מהם ממלאים את בתי החולים, ששוכבים בפנימית מוגברת, אחדים מתקבלים לטיפול נמרץ, ועליהם לא שומעים באותה תדירות אם בכלל מלבד הכתבה השנתית על 'הזקנה מהמסדרון'. שפעת זו מחלה ללא יחסי ציבור. אבל היא הורגת".

מטות תקפה גם את מדיניות הבידוד: "טירוף הבידודים כדאי שיעבור הערכה מחדש", כתבה הבכירה באיכילוב. "בוודאי עבור הא-סימפטומטים. בוודאי עבור הילדים שחייבים חיים של שגרה. אנו גוזלים מהם ילדות, התפתחות, לימוד, ומעניקים להם פחדים, הפרעות נפשיות ורגרסיה".

במשרד הבריאות בחרו לתקוף את פרופ' מטות בחריפות: "‏בעוד מערכת הבריאות משקיעה מאמץ אדיר לשמירה על בריאות הציבור והצלת חיים, מתעוררים גורמים קולניים, לרבות רופאים, שמייצרים שיח חסר אחריות שמטרתו לכרסם באמון הציבור".

עוד תקפו במשרד: "‏גם במאבק בזן האומיקרון, משרד הבריאות נוהג במקצועיות ובשיקול דעת על מנת לשמור על בריאות הציבור, לצד השמירה על המשק, החינוך, התרבות וככל הניתן על שגרת חיים לצד הקורונה". הם ציינו כי "‏הצעתה של פרופ' מטות שלא לאמת חלק נרחב מן הנדבקים ובכך לאפשר התפשטות מהירה ונרחבת יותר של המחלה, אינה מקובלת על משרד הבריאות. המדיניות שמציעה פרופ׳ מטות עלולה להביא לפגיעה קשה בקבוצות שבסיכון, לעלייה במספר החולים הקשים ולתמותה".

לסיום אמרו במשרד הבריאות: "‏לצערנו, התנהלותה של פרופ׳ מטות, והשפה שבה בחרה להביע את הביקורת שלה, מעלים חשש שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות. בנוסף, יש לציין כי השימוש בעמוד הרשמי של בית חולים ממשלתי לטובת הבעת עמדה אישית – פסול ואסור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בטח זה מה שהם יודעים רק לסתום פיות מה זה אסור להשתמש בדף של בתי חולים ??? מה זה רק מה שמתאים לבלוף התקשורתי המתוזמן מראש רק את זה מתאים לפרסם וזה בדיוק ההשתקה של כל הרופאים שיצאו נגד הקורונה בהתחלה סתמו להם את הפה ולא נתנו להם במה אך בורא עולם עושה להם הפוך על הפוך שגם רופאים שהיו בצד שלהם עוברים לצד השני ומגלים את האמת

כל הכבוד לפרופסור מטות שאומרת את האמת למרות הלחצים מהמערכת

תיהי חזקה, בממשלת זדון דובר אמת הוא פושע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture