Olivier Fitoussi/Flash90

בידוד חמישה ימים וחלוקת ערכות בדיקה בחינם • אלה ההנחיות החדשות

לפי המתווה החדש, מחוסנים שנדבקו יוכלו להשתחרר מבידוד אחרי שתי בדיקות שליליות ביום הרביעי והחמישי • לא-מחוסנים יצטרכו לעבור בדיקת אנטיגן מוסדית • בנוסף, בדיקות בחינם יחולקו לכל אזרח שיהיה מעוניין בכך

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ראש הממשלה נפתלי בנט החליט ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו היום (שני) על קיצור הבידוד לחמישה ימים, לאדם מחוסן שנחשף למאומת לקורונה ואין לו תסמינים, זאת בכפוף לשתי בדיקות ביתיות שליליות בימים הרביעי והחמישי לבידוד. כמו כן, השניים סיכמו כי בדיקות בחינם יחולקו לכל אזרח שיהיה מעוניין בכך.

לפי המתווה שעליו הוחלט בישיבה שהתקיימה היום יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, מי שלא מחוסן ונחשף למאומת יצטרך גם הוא חמישה ימי בידוד, אבל ביום החמישי יצטרך לבצע בדיקת אנטיגן מוסדית שלילית.

ההחלטה תיכנס לתוקף החל מיום רביעי. מאומתים ישהו בבידוד 5 ימים מלאים, וישתחררו ממנו רק לאחר תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום 4 בערב, תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום 5 בערב, ובתנאי שאין תסמינים.

כמו כן, מחלימים לא יידרשו עוד באישור רופא לטובת שחרור מבידוד. לגבי לא מחוסנים/ לא מחלימים שנחשפו למאומת והם בני פחות מ-60 ולא בקבוצת סיכון, הוחלט כי הם ישהו בבידוד 5 ימים מלאים, ולא יידרשו עוד לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת עם הכניסה לבידוד. החובה לבצע בדיקה מפוקחת בסיום הבידוד – נותרת ללא שינוי.

עוד הוחלט על מתן קדימות לבני 60 פלוס וקבוצות בסיכון. כך, בשל העומסים שיוצרת תחלואת האומיקרון, מיועדות בדיקות ה-PCR רק לבני 60 ומעלה ולאנשים בסיכון. "במאמץ לתת קדימות במסירת תוצאות הבדיקה לאוכלוסיה זו, כדי להעניק טיפול תרופתי מהיר במידת הצורך, החל מיום רביעי הקרוב מי שאינו נכלל באוכלוסיות היעד (בני 60 פלוס וקבוצות בסיכון), לא יורשה עוד לבצע בדיקת PCR בקופות החולים", נמסר מטעם משרד הבריאות.

כאמור, השניים סיכמו בנוסף על חלוקה של מספר בדיקות אנטיגן ביתיות לכל אזרח שיהיה מעוניין בכך. ראש הממשלה, נפתלי בנט, לאחר ההחלטה לקיצור ימי הבידוד: "מדינת ישראל עומדת עכשיו בפני שיא תחלואת גל האומיקרון. לכן אנחנו רואים הרבה מאומתים והרבה מבודדים, והדבר הזה יוצר עומס כבד על המשק. לכן, קיבלתי החלטה יחד עם שר הבריאות, מערכת הבריאות ומומחים, לקצר את ימי הבידוד מ-7 ימי בידוד ל-5 ימי בידוד. החלטה זו תאפשר מצד אחד, להמשיך לשמור על בריאות הציבור, ומצד שני, אמנם קשה, אבל לקיים את הכלכלה בתקופה הזאת כדי שנעבור את הגל הזה בשלום".

בישיבת סיעת מרצ היום חזר השר הורוביץ על עמדתו ואמר על גל האומיקרון במדינה: "אנחנו רואים הדבקה רחבה. אנו בעיצומו של הגל. גל קצר ששיאו בזמן הקרוב, ולאחר מכן תהיה ירידה בתחלואה. השבוע-שבועיים הקרובים הם זמן להקפדה יתרה. בימים הקרובים נרחיב את חלוקת ערכות הבדיקה הביתית – בחינם".

הורוביץ הוסיף: "אנחנו נותנים לאזרחים כלים: חיסונים, תרופות, בדיקות בהיקף עצום. אני פונה לצעירים: כשאתם מתחסנים – אתם שומרים על עצמכם ועל המבוגרים". למרות הזינוק בתחלואה והמספרים הגבוהים, הורוביץ אמר כי "הכי קל לסגור אבל זה גורם נזק הרסני לשנים קדימה, לא אתן לזה יד. בלי היסטריה, בלי פאניקה אבל עם אחריות ושיקול דעת".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט, המייקאפ לא משהו…….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture