צילום: ישראל עזריאל/Yossi Zeliger/Flash90

במרכז הארץ: ניסוי של משרד הביטחון במערכת "חץ" ליירוט טילים בליסטיים • צפו

על פי הודעת משרד הביטחון, לפנות בוקר התרחש ניסוי במערכת הנשק המתקדמת ליירוט טילים בליסטיים, מערכת שמכונה בשם "חץ". בזמן הניסוי הוסתו ממסלולם מספר מטוסים שהגיעו לנחות בנתב''ג, מכיוון שהניסוי התרחש בים התיכון


צילום: ישראל עזריאל

בישראל ממשיכים להשתפר ולפתח את כלי הנשק שברשותה. הבוקר (שלישי) הודיעו במשרד הביטחון כי ביצעו לפנות בוקר ניסוי משולב במערכת הנשק "חץ". את הניסוי ביצעה המעבדה המעופפת של התעשייה האווירית ואלתא (4X-AOO) יחד עם כלי טייס נוספים שהמריאו מערבה לים התיכון.

מערכת החץ היא מערכת נשק ליירוט טילים בליסטיים אשר פותחה על ידי מפעל מל"מ בישראל בסיוע מימון אמריקני ובשיתוף עם חברת בואינג האמריקנית. המערכת מפעילה שני סוגי מיירטים, חץ 2 וחץ 3, ומורכבת ממערכת שו"ב וניהול ירי, "אתרוג זהב", מרכז בקרת משגרים, "אגוז חום" ומכ"מים ייחודיים – "אורן ירוק" ו"אורן אדיר".

המערכת מבצעית בחיל האוויר הישראלי מחודש אוקטובר בשנת 2000, ומופעלת בצה"ל על ידי יחידת חרב מגן הכפופה למערך ההגנה האווירית, המספק לישראל את מערך ההגנה הרב-שכבתית מפני ירי תלול מסלול.

כאמור, הלילה לקראת חצות המריאו מטוסי התע"א ואלתא יחד עם מטוסי חיל האוויר (נחשונים, הרקולסים וראמים) לניסוי בים התיכון מבסיס נאט"ו בחאניה ביוון. עם השלמת הניסוי הבוקר החלו כלי הטייס לשוב חזרה לישראל.

על פי דיווחים, במערכת הביטחון ניסו לבצע את הניסוי גם בתחילת השבוע אולם רק הבוקר הוא הגיע לסיומו. בזמן הניסוי תנועת המטוסים בנתב"ג הוסתה למסלולים צפוניים, ומדובר בנוהל רגיל של צה"ל בזמן ניסוי בנשק.

מדוברות משרד הביטחון נמסר הבוקר על הניסוי, כי "מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) וצה"ל, השלימו היום ניסוי מוצלח במערכת הנשק 'חץ' ומיירט "חץ 3", המיועד ליירט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית".

עוד נמסר, כי "מערך המכ"מים המבצעי של מערכת ה'חץ' גילה את המטרה והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר ניתח את הנתונים וביצע תכנון מלא ליירטה. עם השלמת התכנון, שוגרו לעבר המטרה שני מיירטי 'חץ 3', אשר השלימו את משימתם בהצלחה".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture