אליאב גלמן הי"ד. צילום: דובר צה"ל.

המחבל גרם למותו של אליאב גלמן – ולא הורשע בגרימת רצח; המשפחה מערערת

משפחת גלמן תתייצב בביהמ"ש לערעורים. "מחבל שבא לרצוח יהודים חייב לקבל גזר דין מוות - הזיכוי מרצח הוא בושה. מקווים שערכאת הערעור תתקן זאת" אמרו משפחתו של אליאב גלמן הי''ד. כזכור, גלמן נהרג מירי צה''ל בפיגוע

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

משפחתו של אליאב גלמן הי"ד שנרצח בפיגוע בצומת גוש עציון בפברואר 2016, לאחר שהסתער לעבר מחבל ונפגע מאש כוחותינו, קוראת לביהמ"ש לערעורים ביהודה, להרשיע היום (שלישי) את המחבל בעבירת רצח. "הזיכוי של המחבל מעבירת הרצח הוא בושה. מקווים שהעוול יתוקן, והמחבל יורשע ברצח", אומרים אחיו של גלמן לקראת הדיון שצפוי להתקיים היום בשעות הצהרים בביהמ"ש הצבאי לערעורים באזור יהודה ושומרון.

נזכיר כי בפיגוע הקשה, המחבל ממדוח עמרו בן 26, תושב הכפר דורה באזור הר חברון, הגיע לצומת גוש עציון, וצעד לכיוון הטרמפיאדה במקום. בשלב מסויים החל עמרו לרוץ לעבר הטרמפיאדה כשסכין בידו. גלמן, בעברו מ"פ בצנחנים, וקצין בחיל האוויר באותה העת, שלף את נשקו, והסתער לעבר המחבל. במהלך ההסתערות נפגע גלמן מאש כוחותינו ומת מפצעיו לאחר מספר שעות.

ביהמ"ש הצבאי ביהודה, קבע כי האחריות למותו של גלמן מוטלת על המחבל, שכן הירי נגרם בעקבות מעשיו. עם זאת באופן תקדימי, ובניגוד לדעת ראש ההרכב, קבע ביהמ"ש כי לא ניתן להוכיח שהיתה בכוונת המחבל לגרום למותו של גלמן בפיגוע, זיכה את המחבל מעבירת רצח, והרשיע אותו בעבירת הריגה בלבד.

בעקבות הפסיקה השנויה במחלוקת, הגישה התביעה הצבאית ערעור לביהמ"ש לערעורים, וכאמור, הדיון בערעור צפוי להתקיים היום. לקראת הדיון אחיו של גלמן הודיעו כי יתייצבו בביהמ"ש וידרשו את הרשעתו של המחבל בעבירת הרצח: "לא יתכן כי מחבל שיצא לרצוח יהודים יראה אור יום. אחינו השאיר אלמנה ושלושה ילדים, רק כי מחבל מתועב החליט לצאת מביתו ולרצוח יהודי. אסור שמחבל כזה יקבל הגנה דווקא מביהמ"ש הצבאי. איך אפשר לקבוע שהוא לא רצה לרצוח? מה רצה מחבל שרץ עם סכין שלופה? לתת חיבוק? הפסיקה של ביהמ"ש הצבאי היא שערוריה, בושה, ואנו בטוחים כי בית המשפט לערעורים יהפוך אותה", דברי אחיו של גלמן.

בנוסף, קראה המשפחה להטיל עונש מוות על המחבל: "כדי שלא תהיינה עוד משפחות שכולות, בתי המשפט חייבים לגדוע את התקווה של המחבלים, חייבים להפעיל אגרוף ברזל, ופסיקה מרתיעה ומחמירה. רק עונש מוות יעצור את חיות האדם שרוצות לרצוח בנו", הוסיפו במשפחת גלמן.

מוריה קור, אחותו של אליאב גלמן הוסיפה כי "מטרת המחבל השפל הייתה לפגוע ביהודים. אליאב חתר למגע כדי להגן על הנשים והילדים שהיו בטרמפיאדה, ובמהלך הקרב נפגע ונהרג ובכך הגן בגופו על כל האנשים שהיו בטרמפיאדה. המחבל הגיע במטרה ברורה לרצוח, לגדוע חיים. ולכן חייו שלו צריכים להיגדע. ואם לא בעונש מוות אז לפחות שיירקב בכלא".

"לא יתכן שמחבל שגדע את חייו של אחי, ובכך החיים של כולנו – ההורים, אשתו, ילדיו הרכים, שלנו האחים וכל הקרובים השתנו ברגע אחד, ימשיך לחיות בנחת כאילו כלום. המחבל הזה צריך לשלם מחיר כבד מאוד. בית הדין הצבאי צריך לגזור עליו עונש כזה שיזעזע, ולא יתן למקרה כזה לקרות שוב. 'לא יהיו עוד משפחות שיאלצו לחיות עם הכאב היומיומי הזה, הגעגוע לאח אהוב שבגלל מחבל ארור, כבר איננו", הוסיפה מוריה.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את המשפחה הוסיף כי "לאחר המתנה רבה לדיון החשוב בערעור, אנו מצפים שבית המשפט הצבאי יתקן את הטעות האיומה והעוול האיום של זיכוי מחבל מרצח והאשמתו בהריגה בלבד בזמן שעל פי כל אמת מידה המחבל הארור עשה כל שביכולתו כדי להביא לרצח והשמדת יהודים כחלק מגל טרור רצחני. אנו מקווים שהשכל הישר ויישור המבט של השופטים אל המציאות תהפוך את ההחלטה האומללה של בית משפט קמא לכדי האשמת המחבל הארור ברצח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture