במערב משוכנעים: רוסיה מנסה לגרום לזעזוע ולפלג בין מדינות אירופה

במערב משוכנעים: רוסיה מנסה לגרום לזעזוע ולפלג בין מדינות אירופה

למעלה ממאה אלף חיילים רוסיים הוצבו בתקופה האחרונה בגבול במזרח אירופה, עם אוקראינה. עם זאת, מעצמות המערב אינם חוששים מאפשרות של פלישה צבאית - אלא מניסיון של הקרמלין לגרום לזעזוע פוליטי ביבשת אירופה

המתיחות בין רוסיה לאוקראינה עולה שלב: על רקע העברת הכוחות הצבאיים הרוסים לגבול במזרח אירופה עם אוקראינה, וההצהרות הלוחמניות של ארה"ב באם תעז רוסיה לפלוש לאוקראינה – בריטניה הודיעה כי תשלח טילים נגד טנקים לאוקראינים לצורכי הגנה. כך דווח היום (שלישי) ב'חדשות 13'.

בנוסף, דיפלומט אירופי בכיר אמר היום כי "יבשת אירופה קרובה למלחמה מכפי שהייתה מאז פירוק יוגוסלביה בשנת 2003". גם באיחוד האירופי הביעו חשש כבד מפני "דהירה לקראת המשבר הביטחוני החמור מזה עשורים", וממשיכים להזהיר את רוסיה מפני "השלכות קיצוניות אם תפעל נגד קייב".

על אף שהעבירו עד כה למעלה ממאה אלף חיילים לגבול עם אוקראינה, ברוסיה מכחישים כי כוונתם היא לפלוש למדינה המזרח-אירופאית. מעצמות המערב, ביניהם ארה"ב ובריטניה, חושבים כי אכן הסיכוי שרוסיה תפלוש לאוקראינה היא קלושה.

עם זאת, במערב משוכנעים כי מטרתה של רוסיה היא לגרום לזעזוע ולפלג את מדינות אירופה. ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי עצמו אמר בריאיון, כי על יבשת אירופה "להתעורר מהתרדמת הגיאופוליטית" בהקשר לצעדים של הקרמלין.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו