Uri Lenz/Olivier Fitoussi/Avi Roccah/Flash90

"שומר החומות" ונגיף הקורונה: האנטישמיות נגד יהודים בשנה החולפת זינקה

שני הגורמים העיקריים לנסיקה של ממש באירועי האנטישמיות בעולם בשנה החולפת, היא העימות בין ישראל לעזה, עימות שכונה בשם "שומר החומות", ונגיף הקורונה שנתן כר פורה של האשמות נגד יהודים על ידי האנטשימים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים

לרגל יום השואה הבינלאומי, הליגה נגד השמצה מסכמת היום (חמישי) את השנה החולפת. "בשנה החולפת האנטישמיות המשיכה להוות אתגר ואף איום על קהילות יהודיות. שנאת היהודים וישראל המשיכה לשגשג" מסרו בליגה.

על פי דו"ח הליגה, בין האירועים האנטישמים הבולטים בשנה זו והנסיקה באירועים אנטישמיים ברחבי העולם – הייתה סביב מבצע "שומר החומות"
המתקשרים להתנגדות לעצם קיומה של מדינת ישראל, להתנגדות לזכותה של ישראל להגן על עצמה ומחזקים תאוריות ורגשות אנטישמיים משמאל.

מהנתונים עולה כי מספר התקריות האנטישמיות במהלך העימות הצבאי בין ישראל וחמאס בזמן "שומר החומות" בשנה שעברה ומיד לאחריו הוכפל ואף למעלה מכך – בהשוואה לאותה תקופה שנה קודמת.

כמו כן, בסקר שנערך ע"י הליגה נגד השמצה עם תום מבצע שומר החומות, נמצא כי בקרב 75 אחוזים מיהודי ארה"ב התגבר החשש מאנטישמיות, בארה"ב ומחוצה לה. כמו כן דיווחו 60 אחוזים כי היו עדים לאנטישמיות על רקע זה.

עוד עולה מהדו"ח, כי משבר הקורונה ממשיך להוות כר פורה להפצת תאוריות קונספירציה אנטישמיות קלאסיות על שליטתם של היהודים בעולם, גריפת רווחים מן המגיפה, שליטה בחיסונים ועוד. כמו כן, דימויים נאצים הופכים להיות חלק ממחאת מתנגדי החיסונים ברחבי העולם וגם בישראל.

הליגה נגד השמצה מדגישה כי המדינה כמעט הכי מסוכנת ליהודים היא דווקא ארצות הברית. "ביטחונן של הקהילות היהודיות בארה"ב וברחבי העולם ממשיך להיות בסכנה", נמסר מטעם הליגה.

בין השאר מונים בליגה את האירוע האנטישמי בטקסס שהתרחש רק בשבוע שעבר, אשר בנס נגמר ללא נפגעים בנפש מצד החטופים היהודים. האירוע, לטענת הליגה, הדגיש שוב את העובדה כי הקהילות היהודיות ממשיכות להוות יעד למתקפות עבור קיצוניים בעלי עמדות אנטישמיות.

בליגה נגד השמצה טוענים כי החטיפה בטקסס – ממשיך מגמה של למעלה מעשור בה תופעת האנטישמיות הפכה לחמורה ומסוכנת יותר עבור יהודים ברחבי העולם. "אין ספק כי קהילות יהודיות ברחבי העולם ממשיכות להתמודד עם סוגיות אבטחה וביטחון ומוסדות יהודיים והבאים בשעריהם מרגישים פגיעים מאי פעם" טוענים בליגה.

בדו"ח ניתן לראות בין השאר את הפיגוע האנטישמי בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, שגבה את חייהם של 11 מתפללים, הפיגוע האנטישמי בבית הכנסת בפאוויי שגבה את חייה של מתפללת והפיגוע האנטישמי בבית הכנסת בהאלה, גרמניה, ביום הכיפורים, שגבה את חייהם של שני בני אדם.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בקשר לדוברי והסכם אברהם
שני בעיות היא חברה של איראן ויש מוסלמים קיצונים או פרו פלסטינים שבגלל זה גם נהפכים למוסלמים קיצונים בקשר לתהליכים פוליטיים ישראל התערבות ארהב כלשונם וכו' גם רעיון דאעש לא מת בעולם הערבי וההאיסלמי יכול להיות שאפילו בפרלמנט של דובאי יושבים אחד שניים ואולי קיצונים שיום אחד דאעש יתחזק ועוד הפעם העולם הערבי יתמוך בו או שיתמוך בתומכיו ארגון א תומך בה לארגון ב תומך בדאעש וככה לא היה קל למחוק את דאעש ובמיוחד את רעיון דאעש כי תומך א נתמכת מסוריה או איראן קבוצה ב מסעודיה או חמאס או פתח (סתם לדוגמא) כמו כן רצו לעשות הפגנות ענק נגד ישראל והשילטון עצר את זה בעקבות בקורונה יכול להיות שם לא היה קורונה היו מפגינים הפגנות ענקיות שמדברות נגד ישראל ונגד ארהב כמובן שזאת תאוריה וכי מעשינו הטובים חרבותם תבוא בליבם עי תשובה נגאלים ושיזכה המנוח לגן עדן במקור החיים ולעץ חיים ולתחית המתים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture