צילום: ויקיפדיה

נאט"ו שולחת כוחות צבא למזרח אירופה; רוסיה: "העימות קרוב מתמיד"

המתיחות בין רוסיה לאוקראינה הגיע לנקודת רתיחה, וכעת בנאט''ו מתחילים לשלוח כוחות לאזור המתיחות. נשיא ארצות הברית שוקל לשלוח עשרות אלפי חיילים גם כן, וברוסיה משמיעים קולות מלחמה. המערב החל לפנות דיפלומטים מאוקראינה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

המתיחות בין מעצמות המערב לבין רוסיה עולה שלב. היום (שני) בצהריים הודיעה נאט"ו, אותה ברית צבאית בין 30 מדינות מצפון אמריקה ואירופה, כי היא תשלח כוחות צבא נוספים למזרח אירופה, לאחר שרוסיה משמיעה קולות מלחמה ומקדמת כוחות צבא רבים לגבול שלה עם אוקראינה. כך דווח ב'ווינט'.

בין הכוחות הצבאיים שיתוגברו, תשלח דנמרק ספינת קרב לליטא, ותוסיף על כך מספר מטוסי קרב. ספרד הודיעה כי גם היא תשלח ספינות קרב, רק שהם יופנו לבולגריה בתוספת של מספר מטוסי קרב. צרפת, שנחשבת למעצמה, הודיעה כי במידת הצורך גם היא תשלח כוחות צבא לבולגריה.

מזכ"ל הברית הצבאית, ינס סטולטנברג, בירך על המהלך: "נאט"ו תמשיך לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על כל בעלות בריתה, כולל על ידי חיזוק החלק המזרחי של הברית. נגיב תמיד לכל הידרדרות בביטחון האזור", אמר – ואיים במרומז על רוסיה באם תפלוש.

מנגד, ברוסיה גינתו את ההצהרה והאשימו את ארה"ב ואת בעלות בריתה בהסלמת המתיחות. ברוסיה לא בוחלים באמצעים, והסבירו כיצד דווקא אוקראינה היא זאת שגוררת להסלמה. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי עימות צבאי בין רוסיה לאוקראינה הוא "קרוב מתמיד" והאשים את אוקראינה בכך שהיא גוררת לעימות והסלמה.

לטענת דובר הקרלמין, אוקראינה פרסה מספר רב של חיילים ליד הגבולות של אזורים שנשלטים על ידי בדלנים פרו-רוסים, שלדבריו הצביעו על כך שקייב מתכוננת לתקוף אותם. אוקראינה הכחישה זאת שוב ושוב. פסקוב הוסיף כי מידע שהגיע מהמערב היה "היסטרי" ו"רצוף בשקרים".

במערב נוקטים גם בשיטות לחץ דיפלומטיות, במקביל להזרמת כוחות הצבא לאזור המתיחות. שרי החוץ של האיחוד האירופי נפגשו בבריסל, במטרה לתכנן את דרכי הפעולה נגד רוסיה. גם בארה"ב לא טומנים את ידיהם בצלחת, והיום צפוי מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן לספר על נושא השיחה בינו לבין שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב.

אלא שבמקביל לקולות המלחמה, האיומים וקידום כוחות הצבא – במערב מבינים כי עליהם להיערך למקרה ורוסיה אכן תפלוש לאוקראינה. הלילה הורתה מחלקת המדינה האמריקנית למשפחות עובדי שגרירות ארה"ב בקייב לעזוב את אוקראינה, והזהירה את אזרחיה שלא לטוס לרוסיה.

ארה"ב ציינה כי על כל האזרחים האמריקנים באוקראינה לשקול לעזוב מיד. "פעולה צבאית רוסית יכולה להגיע בכל זמן", נכתב בהצהרה. עוד נכתב כי לגורמים רשמיים לא תהיה אפשרות לפנות אזרחים אמריקנים במקרה כזה, "ולכן אזרחי ארה"ב הנמצאים כעת באוקראינה צריכים להתכונן בהתאם".

גם בבריטניה לא לקחו סיכונים, והבוקר הודיעה בריטניה כי החלה לפנות עובדי השגרירות באוקראינה. גורמים רשמיים אמרו שלא התקבלו איומים ספציפיים על דיפלומטים בריטים, אך כמחצית מצוות העובדים בקייב יחזור לבריטניה.

בנוסף, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוקל לפרוס אלפי חיילים אמריקנים, כמו גם ספינות מלחמה וכלי טיס, בשטחן של מדינות מזרח אירופה החברות בברית נאט"ו. אחת האפשרויות שהוצגו היא שליחה של 50 אלף חיילים במקרה והמצב ידרדר, וביידן צפוי לקבל החלטה בנושא כבר השבוע. כך דווח ב'ניו יורק טיימס'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture