ישראל מלמעלה. צילום: ויקיפדיה

כמות מיטות אשפוז נמוכה ותוחלת חיים מהגבוהים שיש; דו"ח ה-OECD

דו''ח ארגון ה-OECD כולל בתוכו נתונים על 38 מדינות, כולל ישראל. מהדו''ח עולה מצד אחד תמונת טובה ומצד שני תמונה קצת פחות טובה. שיעור ההשמנה בישראל כמו ממוצע שאר המדינות, ותוחלת החיים הממוצעת היא 82.9 שנים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

כמדי שנה מפרסם ארגון ה-OECD את נתוני הבריאות של 38 המדינות החברות בארגון. בעקבות זאת מינהל תכנון אסטרטגי וכלכלי במשרד הבריאות מפרסם כמדי שנה את דו"ח מערכת הבריאות בישראל בראי ה-OECD.

מאגר המידע של ה-OECD מכיל מגוון רחב של מדדי בריאות בני השוואה בין המדינות השונות. בדו"ח זה מובאים למעלה מ-50 מדדים נבחרים, המאפשרים להעריך את מצב הבריאות במדינת ישראל מהיבטים שונים ביחס לשאר המדינות החברות בארגון. המדדים המובאים בדו"ח כוללים את הנתונים העדכניים האחרונים, משנת 2019.

לפי הדו"ח, תוחלת החיים בישראל גבוהה מן הממוצע במדינות ה- OECD. תוחלת החיים הממוצעת של גבר בישראל עלתה בשנים האחרונות והיא גבוהה בכשנתיים בהשוואה לממוצע בקרב גברים במדינות ה OECD, כשבישראל זה גיל 81 לעומת ממוצע של בשאר המדינות של גיל 78.3.

עוד עולה מהדו"ח, כי בקרב נשים בישראל תוחלת החיים גבוהה יותר – גיל 84.8 לעומת גיל 83.6 בממוצע ה-OECD. נתון נוסף שמתפרסם הוא על תוחלת החיים הכללית באוכלוסייה בישראל, שעומדת על 82.9 שנים והיא מהגבוהות ב-OECD.

ב-OECD בדקו גם את שיעורי התמותה בקרב תינוקות. מהדו"ח עולה כי שיעור תמותת תינוקות בישראל נמוך מן הממוצע במדינות החברות בארגון ועמד בישראל, בשנת 2019, על 3.1 פטירות לאלף לידות – לעומת ממוצע של 4.2 בקרב מדינות ה-OECD.

לגבי שיעור ההשמנה הנתון הוא כמעט כמו שאר המדינות, כששיעור השמנת היתר באוכלוסייה בישראל עמד על 17.7%, בדומה לממוצע במדינות הארגון שעמד על 17.5%. שיעור צריכת האלכוהול בישראל הינו נמוך משמעותית מממוצע מדינות הארגון ועומד על 3.1 ליטרים בשנה לעומת 8.8 ליטר בממוצע בשאר מדינות הארגון, והוא מהנמוכים ביותר מבין מדינות הארגון.

ישראל ניצבת במקום השלישי ב-OECD באחוז המחזיקים בביטוחי בריאות וולונטריים עם שיעור מחזיקים של 84.1%. שיעור ההוצאה על בריאות מהתוצר בישראל עומד על שיעור יציב של 7.5% והוא נמוך מרוב מדינות ה-OECD, מקום 27 מתוך 37 בדירוג המדינות, ומהממוצע במדינות הארגון העומד על 8.9%.

שיעור הרופאים הפעילים לאלף נפש נמוך בכ-9% מהממוצע במדינות ה-OECD ועומד על כ-3.3 רופאים לאלף נפש. שיעור האחיות לאלף נפש הינו מן הנמוכים ב-OECD ועומד על כ-5 אחיות לאלף נפש.

שיעור המיטות לאשפוז כללי בישראל נמוך יחסית למדינות אחרות החברות בארגון (רביעי מתחתית הרשימה) ועומד על כ-2.2 מיטות לאלף נפש לעומת ממוצע של 3.5 במדינות החברות ב- OECD. יש לציין כי ההגדרות שונו לפני מספר שנים וכעת מיטות לבריאות הנפש נכללות בהגדרה של מיטות כלליות. שינוי זה משפיע גם על הנתונים בנוגע לשהייה הממוצעת ולשיעורי התפוסה. תפוסת המיטות בישראל עומדת על 91% והיא מהגבוהות ב-OECD.

מנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, אמר עם פרסום הדו"ח כי: "נתוני ה-OECD משקפים נאמנה את מצבה של מערכת הבריאות בישראל, שמראה תוצאות מצוינות, אך עם משאבים נמוכים יחסית. בשנתיים האחרונות, יותר מתמיד, אנו רואים כיצד עובדי מערכת הבריאות נותנים מעצמם ומובילים את מערכת הבריאות למצוינות, ועל כך אנו מודים להם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture