Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט יחליט היום האם לאשר את עסקת הטיעון בין דרעי ליועמ"ש

התפטרותו של יו''ר ש''ס מהכנסת תיכנס לתוקף החל מהשעה עשר בבוקר, אך בית המשפט בירושלים יקבע היום האם לאשר את עסקת הטיעון שדרעי חתם עם היועמ''ש מנדלבליט. לפי ההסדר, על דרעי לא תוטל לבינתיים קלון

לאחר שהגיש לפני יומיים את התפטרותו מהכנסת ליו"ר מיקי לוי, בית משפט השלום בירושלים יחליט היום (שלישי) אם לאשר את הסדר הטיעון עם יו"ר ש"ס אריה דרעי. דרעי יהיה חבר כנסת עד לשעה 10 בבוקר – אז תיכנס התפטרותו מהכנסת לתוקף ובמקומו ייכנס לכנסת חכ"ל יוסי טייב. כך דווח ב'הארץ'.

בתמורה לפרישתו, דרעי חתם על עסקת טיעון עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ויגזר עליו עונש של שנת מאסר על תנאי והוא ישלם קנס של 180 אלף שקלים. דרעי יוכל לחזור ולהתמודד בבחירות הבאות לכנסת, ואמנם לא תוטל עליו לבינתיים קלון – אך אם ירצה להתמנות לתפקיד שר תתקיים על כך דיון בבית משפט.

על פי כתב האישום, דרעי לא דיווח לרשויות המס על מלוא הסכום שקיבל עבור דירה שמכר לאחיו שלמה דרעי, וכך הסתיר מהמדינה הכנסה של כ-1.55 מיליון שקלים. עוד נכתב בכתב האישום כי דרעי לא דיווח על הכנסותיו בחברת הפיננסים האמריקאית "גרין אושן", שהיו חייבות במס של 530 אלף שקלים. סעיפי האישום המיוחסים לו נוגעים לחוק מיסוי מקרקעין ולפקודת מס הכנסה.

מנגד, התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד ההחלטה של מנדלבליט שלא לדרוש שיוטל על דרעי קלון. בעתירה נטען כי ההחלטה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, שכן דרעי כבר הורשע בעבר בעבירות שחיתות שביצע בהיותו עובד ציבור. בשבוע שעבר דחה בג"ץ את העתירה מפני שמדובר בשאלה תיאורטית – שכן דרעי אינו חבר עוד בממשלה והתחייב להתפטר מהכנסת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו