Nasser Ishtayeh/Flash90

דיון על דחיית מתווה הבדיקות; בנט שוקל להטיל חובת בדיקה על הילדים

מערכת הבריאות שוקלת לדחות את כניסתו לתוקף של מתווה הבדיקות במערכת החינוך, שאמור לחול החל ממחר. במהלך דיון שכינס בנט עם שר הבריאות הורביץ ובכירי משרדו, עלתה האפשרות להטיל חובת בדיקה על ילדי ישראל

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר לחצים רבים, מקיים כעת (רביעי) רה"מ בנט דיון מיוחד עם בכירי מערכת הבריאות על השיקול האם לדחות את כניסתה לתוקף של מתווה הבדיקות החדש במערכת החינוך, מתווה שאמור להיכנס מחר לתוקף ולבטל למעשה את מתווה הבידודים שהיה נהוג עד כה במערכת החינוך.

‏לפני הדיון נועד היום בנט עם מנהלי בתי החולים המובילים בישראל לילדים – ביה"ח ספרא בשיבא, וביה"ח שניידר. המנהלים אמרו כי יהיו מסוגלים לעמוד בעומסים וכי לאף ילד שיזדקק לטיפול לא תחסר מיטה – לא במחלקות הקורונה ולא במחלקות אחרות. למעשה המנהלים נתנו לבנט רוח גבית להתקדם עם המתווה ולא לדחות את כניסתו לתוקף.

‏במהלך הדיון רה"מ בנט, שר הבריאות ניצן הורביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון נוטים שלא לדחות את המתווה אלא סבורים שיש לשנות את מנגנון המתווה – ולהוסיף בדיקות נוספות לילדים. עם זאת, עדיין לא התקבלה החלטה סופית האם לדחות את כניסת המתווה בשבוע, כפי שדורשים רבים.

‏אחת מההצעות שעלו בדיון זה שהתלמידים יערכו בדיקת אנטיגן מוסדית בימי ראשון ו-3 בדיקות ביתיות או 5 בדיקות שבועיות ביתיות ולא רק 2 כפי שסוכם, כתנאי לפטור מבידוד. הצעה נוספת שהעלה בנט זה לבחון חובת בדיקה – אך הייעוץ המשפטי אמר כי זה מורכב מבחינה משפטית.

מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, זעמה על כך שכל הזמן הממשלה משנה את החלטותיה: "בכירי משרד הבריאות שוב לא רואים את הילדים שלנו וטועים פעמיים. הטעות הראשונה: אם האומיקרון מסוכן לילדים – שיודיעו על סגירת המדינה. לא יתכן שהכול יישאר פתוח ורק הילדים המתוסכלים והוריהם ימשיכו לפרפר מבידוד לבידוד".

"הטעות השנייה של בכירי משרד הבריאות היא השיטה הפסולה שהשתרשה לדחות את ההחלטות לדקה ה-91 ולהמשיך לשגע את ההורים, התלמידים ואת מערכת החינוך בכללותה. חייבים לסיים את ההתעללות לאלתר", הוסיפה שיף.

כזכור, יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו תקף את בנט אך לפני יום על ביטול מתווה הבידודים. "למרות העדויות מארה"ב על מחלות ותסמינים קשים שפוגעים בילדים שחלו באומיקרון, הממשלה החליטה שנעבור להדבקה המונית של כל ילדי ישראל. בלי בידודים, בלי אכיפה, בלי בדיקות מסודרות – כולם יידבקו. זאת סכנה אמיתית. הממשלה הכושלת הזאת צועדת לשם בעיניים פקוחות ובאפס החלטות".

רה"מ בנט מיהר להגיב לו בטוויטר: "טוב לראות שנתניהו התפנה מענייניו אישיים וחזר להפיץ היסטריה וכאוס בכל הכוח כהרגלו. אחרי 3 סגרים, 6,500 ישראלים שמתו, 100,000 עסקים שנסגרו, מיליון מובטלים וילדים שלמדו רק דרך מסכים – אזרחי ישראל אומרים לו – תודה אבל לא תודה. הממשלה בראשותי תמשיך לנהל את המדינה בקור רוח ובאחריות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture