Moshe Shai/FLASH90

ביטול בדיקה ושינוי ברשימה האדומה: ההקלות בנתב"ג שנשקלות

התו הירוק צפוי להתבטל בעוד שבוע מהיום, ובמשרד הבריאות שוקלים כעת גם להקל על הבאים והיוצאים בשערי שדה התעופה בלוד. בין היתר נשקלת האפשרות להקל על הבדיקות שצריך לעשות נוסע שמעוניין להיכנס לישראל

לאחר שורה של הקלות מהנחיות הקורונה, כולל ביטול התו הירוק החל מעוד שבוע ביום ראשון הקרוב – גם שדה התעופה בן גוריון בלוד צפוי להצטרף לרשימת החוגגים. על פי דיווח הערב (ראשון) ב'כאן חדשות', נשקלת האפשרות לשינוי רשימת המדינות האדומות.

על פי הדיווח, הדיונים המרכזיים כעת בנתב"ג עוסקים בשני נושאים עיקריים. קודם כל נשקלת האפשרות להוריד את אחת מבדיקות הקורונה שנדרש כל נוסע שמעוניין להגיע לישראל. כיום ישנה בדיקה לפני העלייה למטוס ובדיקה בכניסה לישראל – שני בדיקות שעולות הרבה כסף.

האפשרות שנשקלת היא לבטל את הבדיקה לפני העלייה למטוס, וכך כל נוסע שיהיה מעוניין להגיע לישראל יצטרך לבצע בדיקת קורונה רק בכניסה לארץ. בנוסף, כיום אין רשימת מדינות אדומות מפני הירידה בעולם של תחלואת הקורונה, אבל שוקלים בכל זאת שינוי מדינות בקריטוריונים של הרשימה – במקרה ובכל זאת תהיה מדינה אדומה.

כיום, לפי המתווה הנוכחי אסור לטוס למדינה שנמצאת ברשימה האדומה וצריך אישור מיוחד מוועדת חריגים. אלא שכעת שוקלים לבטל למעשה את איסור הטיסה, ולהוסיף אולי עוד מספר בדיקות ועוד מספר ימי בידוד. כאמור, לא לבטל סופית את הרשימה האדומה – אבל כן לעשות בה שינוי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו